Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinets dag

Är det någon som är involverad i eventet Vinets Dag (i Stockholm för 2020 på Nalen). Dök upp i mitt flöde men aldrig varit på någon av dessa.event. Brukar det vara trafikerat?

PS. Munskänkarnas logo är verkligen ståndaktig

upload_2019-12-9_13-49-40.png
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SM i vinprovning ordnas då, ett antal 4-mannalag tävlar, dels branschfolk och dels några vinprovarföreningar. Var med och presterade dåligt i AuZones lag i början av 2019 och antar att vi blir inbjudna nu också.
 
Last edited:
Trådskapare
A
SM i vinprovning ordnas då, ett antal 4-mannalag tävlar, dels branschfolk och dels några vinprovarföreningar. Var med och presterade i AuZones lag i början av 2019 och antar att vi blir inbjudna nu också.

Hur gick det 2019? Med dig i laget bör ni ha varit i toppen
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hur gick det 2019? Med dig i laget bör ni ha varit i toppen
Sorry, missade ett ord i mitt inlägg, det skulle stå "presterade dåligt". :):confused: Vi hamnade under mitten och gjorde framför allt dåligt från oss på de röda, men OK på de vita. Tidigare har AuZones lag lyckats bättre, och det är inte så mycket rotation på deltagandet eftersom det är tidigare klubbmästare (de fyra senaste som kan ställa upp) som skickas. Bara jag hade inte varit med förut. Ett lag från Munskänkarna vann. Eftersom senaste klubbmästerskapet i år vanns av en tidigare klubbmästare kan vi bli exakt samma lag nästa gång.
Ärligt talat är jag nog betydligt sämre idag på riktigt "breda" blindprovningstävlingar med viner från svenskt sortiment än vad jag var för 5-10 år sedan. Jag är ärligt talat inte så intresserad längre av att prova nya udda druvor, producenter och ursprung i säg 75-150 kr-klassen som är "fruktiga" eller "prisvärda". Jag är inte heller lika frekvent besökare på vindagar där man kan prova brett och kalibrera sig på aktuellt SB-sortiment. Istället är jag mer intresserad av att hålla koll på årgångar i klassiska regioner som jag vet att jag gillar (i första hand Champagne, Bourgogne, Bordeaux, Rhône, de bästa tyska rieslingområdena, i viss mån Piemonte), och även att då och då hitta nya bra producenter "mellanklass" i några av dessa regioner.
Vi hade dock en annan i laget som frekventerar SB:s nyhetsprovningar och håller sig mer à jour än de övriga.
 
Last edited:
Toppen