Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinförslag till midsommargrillningen

Ilza

Medlem
Snart dags för traditionella midsommarseglingen och som sig bör ska det grillas, däremot är jag inte riktigt säker på vilken typ av viner jag ska ta med mig ut.

1. Grillad tonfisk som serveras till en sallad med getost, päron och valnötter (marinad och sås går att anpassa efter vinets behov).
2. Entrecote tillsammans med färskpotatis samt en sallad med bacon och camembert (återigen går sås att anpassa lite efter vinets behov).

Vore tacksamt om någon kunde komma med förslag, just nu lutar det lite åt en riesling till fisken och något italienskt till köttet. Har dock insett var expertisen finns i ämnet ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinförslag till midsommargrillningen

Tycker att en riesling låter som en bra lösning till firren, tyvärr sitter jag inte med någon superkunskap kring SS sortiment. Men det har väl hänt att man köpt någonting med lite restsötma för runt 120lappen som är helt ok.

Funkar även att göra spritzers på!
 
Trådskapare
I

Ilza

Medlem
SV: Vinförslag till midsommargrillningen

Tack för svaret, har nog några flaskor liggandes som blir bra utan att behöva göra ett desperat sistaminuteninköp.
 

SUPRA

Bäst
SV: Vinförslag till midsommargrillningen

Till tonfisk brukar jag dricka Champagne.

Har tyvärr gått bet på att hitta tonfisk denna vecka. Grrrr...
 
Trådskapare
I

Ilza

Medlem
SV: Vinförslag till midsommargrillningen

SUPRA skrev:
Till tonfisk brukar jag dricka Champagne.

Har tyvärr gått bet på att hitta tonfisk denna vecka. Grrrr...

Var helt hopplöst förra veckan med, gav upp och gjorde rejält med sillsorter istället.
 

SUPRA

Bäst
SV: Vinförslag till midsommargrillningen

Östermalmshallen fick in i tisdags. Jag var där i måndags.

Mariannes Fisk sålde slut sin på måndagen. Jag var där på tisdagen.

::)
 
Toppen