Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinförvaring i Sthlm?

Bubblaren

Medlem
Jag känner bara till Grappe där man kan hyra in sig och sina buteljer - men det måtte väl finnas fler ställen??

Vad finns? Vad har ni bra erfarenheter av?

Hur gick det med Lill-Pröjsans källare, hyr han ut?
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Vinförvaring i Sthlm?

shorepower skrev:
Kolla den här diskussionen. Vi har lite olika syn på vin-pröjsarn men jag är i allafall nöjd

http://www.finewines.se/http://www.finewines.se/phpbb/viewtopic.php?t=8

Ok, tack, har kollat in tråden. Men jag fattar inte vad kritiken egentligen gick ut på... var det bara namnvalet? Eller kanske var det också att det saknades hemsida?

Shorepower, kan du berätta mer om kostnader och förvaringen?
 
SV: Vinförvaring i Sthlm?

Du betalar 10.000 i en engångsavgift. Den får du tillbaka om du slutar att förvara. Priser är sedan mellan 6.000 och 12.000 per år baserat på storlek. De största förråden får du inreda själv.

Varje förråd är låst med egen nyckel och tillgång till källaren sker med hjälp av elektronisk nyckel med kod. Källaren är larmad och varje inpassering fotograferas.

Ingen provningsmöjlighet finns utan det är frågan om ren förvaring.

Det tror jag var allt.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Vinförvaring i Sthlm?

shorepower skrev:
Du betalar 10.000 i en engångsavgift. Den får du tillbaka om du slutar att förvara. Priser är sedan mellan 6.000 och 12.000 baserat på storlek. De största förråden får du inreda själv.

Varje förråd är låst med egen nyckel och tillgång till källaren sker med hjälp av elektronisk nyckel med kod. Källaren är larmad och varje inpassering fotograferas.

Ingen provningsmöjlighet finns utan det är frågan om ren förvaring.

Det tror jag var allt.

Tack! Lät som mer stålars än Grappe, men kanske är det ett större utrymme.

Finns det fler ställen?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vinförvaring i Sthlm?

Man kan väl hyra lådplats i värtahamnen vill jag minnas? Via Grappe alltså...
Billigare, men utan möjlighet att glida ner en fredag eftermiddag och klämma en pava...
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinförvaring i Sthlm?

shorepower skrev:
Har du färre flaskor är ju en vinkyl ett alternativ. Jag har dock erfarenheten att antalet flaskor stiger snabbare än man räknat med :D
Jag har märkt det. Kan man prenumerera på vinkylar nå'nstans? Det vore käckt om man kunde få en ny 150-flaskorskyl hemlevererad med jämna mellanrum. :D
 

Jos

Medlem
SV: Vinförvaring i Sthlm?

Jag tänkte köra vinpröjsarn förrut och var där och kikade. Verkade säkert med rejäla dörrar och lås/larm. Ett gäng burar och som jag förstod det så var det möjligt att välja olika storlekar. Bästa för mig var att det var så nära men sen dök gratis förvaringsmöjlighet upp och då gick det bort. Annat hade det kanske varit om det fanns drickmöjligheter som på Grappe.
 

ae

Medlem
SV: Vinförvaring i Sthlm?

Lådförvaring blir ju inte så himla blodigt varken hos grappe eller magnusson. isf kan man ju slänga iväg det man inte ska dricka på ett tag och behålla en del mera tillgängligt hemmavid. bygger ju iofs på att man kan peta in ett par flaskor i en och samma låda. annars rinner det ju lätt iväg.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Vinförvaring i Sthlm?

shorepower skrev:
Har du färre flaskor är ju en vinkyl ett alternativ. Jag har dock erfarenheten att antalet flaskor stiger snabbare än man räknat med :D

Har en stor vinkyl, dock inte av bästa kvalite och jag tycker den tar stor plats i mitt lilla kök.
 
Toppen