Vinfynd i Bordershop i Puttgarden?

Diskussion i 'Vin' startad av Magikern, 3 augusti 2012.

1. SV: Bordershop

La ihop din fråga med en tidigare tråd i samma ämne

2. Viator72

Viator72 Medlem

3. Victorious

Victorious Medlem

Ska ner till Malmö i veckan på ett möte och funderar på att svänga förbi puttgarden när man ändå är i rätt del av landet. Alltså ta bilen till Rödby och sen färjan över. Är det någon som vet vad som gäller för restriktioner med anledning av covid nu? Lite svårnavigerat med info, men så vitt jag förstår så är det endast krav på covidpass (minst 2v från dos 2) samt munskydd på färjan.

Är det någon som åkt över under pandemin eller som är mer insatt i reglerna?

4. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

Victorious och Crist(al)ian 77 gillar detta.
  5. Victorious

Victorious Medlem

Tack Thomas! Ska kolla upp det!

Ska mest dit för att ladda lite öl och snaps och liknande, men upplever att de verkar erbjuda lite mer roliga viner i premiumsegmentet. Såg bland annat att de har DRC inne, vilket var otippat. Inget som ligger i köpplanen för mig, men otippat att det finns där!

6. Har inte åkt färjan men är i Berlin nu. Covidbevis efterfrågas ibland och mask (FFP2) på inomhus. Utomhus är det som hemma, mer eller mindre.

Victorious gillar detta.
  7. Victorious

Victorious Medlem

Tack Pontus för svaret!

som återkoppling så var jag där igår - ingen som kollade pass, covidpass eller något sånt. Hade munskydd med mig som var krav på färjan tillbaka till Danmark samt inne i bordershopen, men i övrigt var allt som vanligt!

Pontus Palmenäs gillar detta.

Dela sidan