Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vingård i norra Tyskland

Sveprod

Medlem
Jag ska åka ner med familjen och lämna in del del whisky till whiskyauction som har bas i Rendsburg. Då tänkte vi att om det finns någon vingård som inte är alltför långt borta kunde vi fortsätta dit och få lite mer ut av resan än bara att övernatta på något B&B. Har inte lyckats hitta något själv så då slänger jag ut frågan här.
 
Jag ska åka ner med familjen och lämna in del del whisky till whiskyauction som har bas i Rendsburg. Då tänkte vi att om det finns någon vingård som inte är alltför långt borta kunde vi fortsätta dit och få lite mer ut av resan än bara att övernatta på något B&B. Har inte lyckats hitta något själv så då slänger jag ut frågan här.
Lite nyfiken - är det så mkt bättre priset på whiskyauktioner i Tyskland? Funderar själv på att sälja en del Ardbeg-rariteter och annat via bolaget-statsauktioner.
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
Lite nyfiken - är det så mkt bättre priset på whiskyauktioner i Tyskland? Funderar själv på att sälja en del Ardbeg-rariteter och annat via bolaget-statsauktioner.
Du kan gå in på whiskyauction.com och se priserna på tidigare auktioner. Men ja, det brukar vara där man får bäst betalt, men man får räkna in frakt/transport av flaskorna osv.
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
Lite nyfiken - är det så mkt bättre priset på whiskyauktioner i Tyskland? Funderar själv på att sälja en del Ardbeg-rariteter och annat via bolaget-statsauktioner.
Eller så kollar man intresset på whiskyns motsvarighet till detta forum.. Ardbeg brukar vara av stort intresse där.
 

Larseman

Medlem
Du måste nog tyvärr åka ganska långt. I väst finns Ahr och Mittelrein (söder om Bonn) och mer i öst finns Saale-Unstrut i närheten av Leipzig och Sachsen som ligger nära Dresden. Från Rendsburg blir det nog minst 50 mil att åka...
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
Du måste nog tyvärr åka ganska långt. I väst finns Ahr och Mittelrein (söder om Bonn) och mer i öst finns Saale-Unstrut i närheten av Leipzig och Sachsen som ligger nära Dresden. Från Rendsburg blir det nog minst 50 mil att åka...
Ja, det var väl i ungefär det jag hittade också.. Får bli ett vanligt B&B.
 
Toppen