Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vingårdar Nya Zeeland

PatrikO

Medlem
Hej!
Skall besöka Nya Zeeland under December och Januari.
Jag undrar nu om någon här kan ge tips på någon vingård som man inte bör missa när man väl är där. Finns det kanske någon vingård med svensk anknytning? (om jag inte minns fel så har läst om ett tyskt par som har vinodling på Nya Zeeland) Vi kommer att vara på både nord och syd ön.
Tack på förhand ... P&C
 
Trådskapare
P

PatrikO

Medlem
Jätte tack för tipset ... letade lite innan bland gamla inlägg, men tydligen inte tillräckligt :(
Tack än en gång.
/Patrik
 

Bouzy

Medlem
Ja precis, kolla länken som gece la upp. Har radat upp en massa tips där. Det är ju ingen liten ö så det beror lite på vilka regioner du kommer åka till.

Den svensk/nyazeeländska producenten du tänker på är troligen Gårdö Morris men vad jag vet så har de ingen mottagning för besökare, det är mer som en negociantverksamhet.
 
Toppen