Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

Vingubben

Medlem
Har dom här verkligen kostat 425 spänn styck? https://www.cervera.se/produkt/veritas-champagne-2-pack

Priset är nog taget från Sundqvist som är importör av Riedel. Tror att dom har höjt från 699kr/2p rätt nyligen.
 

Priset är nog taget från Sundqvist som är importör av Riedel. Tror att dom har höjt från 699kr/2p rätt nyligen.
Sundqvist har alltid haft sjuka ordinariepriser på Riedel. Det de tar 849 kr för, tar Riedel själva 55€ för. Lägg till att Riedel har e-shop och gratis frakt över 150€. De har också ett köp 6, få 8 (för 165€). Så här har Sundqvist gjort länge med Riedel och vissa saker kostar alltid dubbelt jämfört med Riedel själva (t.ex. karaffer). Jag tycker det är synd att de drar på så mycket men antar att de passar på för att de kan.
 

Vingubben

Medlem
Sundqvist har alltid haft sjuka ordinariepriser på Riedel. Det de tar 849 kr för, tar Riedel själva 55€ för. Lägg till att Riedel har e-shop och gratis frakt över 150€. De har också ett köp 6, få 8 (för 165€). Så här har Sundqvist gjort länge med Riedel och vissa saker kostar alltid dubbelt jämfört med Riedel själva (t.ex. karaffer). Jag tycker det är synd att de drar på så mycket men antar att de passar på för att de kan.
Tror det först och främst har att göra med att man som importör måste vara prisledande för att inte stöta sig med sina återförsäljare. Dock sätter man standarden för vad som är ordinariepriset. Intressant med deras 8p är att det står att det kostar 2097 kr, men lägger du det i varukorgen så blir priset 1259 kr fraktfritt vilket ger ett helt OK pris per glas.
 

Vingubben

Medlem
Tror det först och främst har att göra med att man som importör måste vara prisledande för att inte stöta sig med sina återförsäljare. Dock sätter man standarden för vad som är ordinariepriset. Intressant med deras 8p är att det står att det kostar 2097 kr, men lägger du det i varukorgen så blir priset 1259 kr fraktfritt vilket ger ett helt OK pris per glas.
Hittade en rabattkod ”SQNEXTTIME15” som ger 15% rabatt. Då kommer man ner i 134 kr per glas om man köper 8-p.
 
Nu är Zalto Universal är svåra att lägga vantarna på, vilka universalglas rekommenderas för en som nästan bara dricker rött? (Eller mest bubbel, men till det har jag Veritas och Jamesse).

Pluspoäng för diskmaskinsvänliga.
 

Mexikanaren

Medlem
Nu är Zalto Universal är svåra att lägga vantarna på, vilka universalglas rekommenderas för en som nästan bara dricker rött? (Eller mest bubbel, men till det har jag Veritas och Jamesse).

Pluspoäng för diskmaskinsvänliga.
Zalto Universal finns annars att införskaffa här;

Köpt Sensory glasen därifrån tidigare och kan STARKT även rek. dessa efter inrådan från @buteljen
Väldigt bra balans och allmänt trevliga att dricka ur.

 

Enclos

Medlem
Ni som har många Gabriel Gold, hur är jämnheten mellan glasen ? Tänker på vikt och känsla i handen…
 

The Wall

Medlem
Ni som har många Gabriel Gold, hur är jämnheten mellan glasen ? Tänker på vikt och känsla i handen…
Tidigare varierade det något gram mellan glasen, men den senaste sändningen som landade häromdagen känns lite….tjockare? Ska väga glasen och kontrollera. Återkommer.
 

Enclos

Medlem
Menar du att stjälken känns tjockare eller glaset som helhet? Jag har bara ett Gold å där är stjälken ganska tjock men glaset är lätt och tunt.
Jag är så jäkla känslig mot att det varierar. Hatar känslan av lotteri när man beställer.
Jag mejlade och frågade Zalto och jag blev inte imponerad av vad de accepterar i skillnad mellan olika glas.
Lehmann A.Lallement Ultralight måste jag säga har lyckats väldigt bra med de sexpacken jag köpt, nästan ingen skillnad alls mellan glasen.
Tyvärr har jag insett att jag inte uppskattar den droppformade bottnen så det svänger tillbaka mot Zalto eller Gabriel.
 

Mexikanaren

Medlem
Tidigare varierade det något gram mellan glasen, men den senaste sändningen som landade häromdagen känns lite….tjockare? Ska väga glasen och kontrollera. Återkommer.
Vart har du köpt dessa måste jag fråga? Med tanke på mitt tidigare missöde angående Gabriel Gold..
 
Toppen