Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinhandlare med lagring

lepatrik

Medlem
Har tidigare sökt vägledning på vinklubbens forum utan att komma så mycket längre. Ni verkar vara anings mer seriösa på detta forum så jag tänkte att jag testar igen.

Jag är intresserad av att hitta en vinhandlare (geografisk placering spelar ingen roll) som jag kan bygga upp ett bra långt förhållande med. Jag ser gärna att handlaren själv eller via partner erbjuder rimlig lagring (bortse prestigegrappe och tänk mer rimliga 100-150 kr per case och år). Ett stort plus är förstås om man kan lagra "singlar" och inte bara hela cases. Jag vill att handlaren har ett stort utbud av bra franska viner och det är ett plus om han även har välrenommerade internationellla viner, att jag som ny kund inte får tillgång till hans bättre sortiment är inget problem.
Jag vill således ha en vinhandlare där jag kan låta mitt vinintresse växa och låta vår relation utvecklas. Det finns sådana här handlare för cigarrer, som låter kunder förvara sina inköp för att hämta ut dem när det passar och jag gillar dett upplägg starkt, tanken på att glömma bort sina trevliga viner och hämta ut dem drickfärdiga är mycket tilltalande.

Jag har genom egen research hittat följande handlare:
http://www.laywheeler.com som verkar vara ett alternativ
Jag skulle dock gärna ta emot egna åsikter som medlemmarna här har, vilka handlarna ni använder och är nöjda med - har någon av dem lagrinstjänst?
Tack på förhand för hjälp och ett bra forum

Mvh Patrik
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinhandlare med lagring

Hej Patrik och hjärtligt välkommen hit!

Jag vet att många internationella handlare exempelvis Farr vintners (www.farrvintners.com) och Fine and Rare wines (www.frw.co.uk) kan erbjuda lagring i samband med köp. I sverige är det än så länge något begränsat med utbudet, men det är lite saker på gång! jag kan inte säga så mycket nu, men en liten fågel har kvittrat i mitt öra att någonting kan komma att hända under de kommande månaderna! Mer information då!

Många av de engelska firmorna låter ofta dina viner ligga kvar i lagret kostnadsfritt under en period innan du hämtar hem dem och de har vanligtvis betydligt lägre årskostnad än exempelvis Grappe, men det hjälper ju tyvärr inte när man vill ha vinerna nära så tt man kan gå och ta på dem då och då!

Någon annan kanske av våra kunniga medlemmar kan kanske bidra med lite tips och förslag?
 
Toppen