Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

MD

Medlem
Brukar vi/ni? Mig spelar det ingen roll, bara jag vet i förväg.
Det var ett tag sedan jag var på Vinferno men jag tycker att halva underhållningen är gissningsleken. Bestäm ni andra...

Jag har inte bestämt vad jag ska ta med oavsett... lutar mer åt vitt och/eller rött. Brukar ändå bli för mycket champagne innan kvällen är slut.
 

Krisman

Medlem
Jag tycker blint! Inte för att jag på nåt sätt är bra på det, utan att det är roligare.
Absolut.
Det var ett tag sedan jag var på Vinferno men jag tycker att halva underhållningen är gissningsleken. Bestäm ni andra...

Jag har inte bestämt vad jag ska ta med oavsett... lutar mer åt vitt och/eller rött. Brukar ändå bli för mycket champagne innan kvällen är slut.
Ok, då tar jag med mig Vitt och/eller rött och/eller champagne och/eller sött ;)
 

Jos

Medlem
Ok seriöst... Vi kör blint!

Kanske till och med lite blindare än normalt? Pröva allt, betygsätta (typ betyg som man vill) för att sen avslöja? Tycker själv det vore kul så minskar risken att man imponeras av en fin label.

En flaska eller två per gubbe? Själv tycker jag att det skulle räcka fint med en flaska per man, dvs totalt 8, så kan man ägna mer tid åt varje dryck... Och så slipper man bli så full också. Men jag vet att det strider mot traditionen! ;)
 

Krisman

Medlem
En flaska eller två per gubbe? Själv tycker jag att det skulle räcka fint med en flaska per man, dvs totalt 8, så kan man ägna mer tid åt varje dryck... Och så slipper man bli så full också. Men jag vet att det strider mot traditionen! ;)
Låter nästan för seriöst för att var inferno. ;)
 

Keen

slan
Det låter helt sjukt! Kan ju vara så att vi bara hinner en flaska per deltagare. Sen finns det alltid risk för att man springer och hämtar något nytt ur facket...
 

gece

Man vänjer sig.
Det låter helt sjukt! Kan ju vara så att vi bara hinner en flaska per deltagare. Sen finns det alltid risk för att man springer och hämtar något nytt ur facket...
Nice, färdkost på väg till nästa steg på kvällen? :)

Jag kan nästan garantera att om jag inte tar med något rött blir det vitt. Oavsett vilket blir det nog med eller utan bubblor.
 
Toppen