Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Keen

slan
Packad med stil i finewines vinferno

Krug
Anders
Sjödin
1CRU
CH
Hampus
Keen ska göra sitt bästa för att dyka upp
 

Elvis

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Krug
Anders
Sjödin
1CRU
CH
Hampus
Keen ska göra sitt bästa för att dyka upp
Elvis (dock ej middag)
 

Helen

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Ja ha och så blev planerna ändrade. Jag måste åke till en kund kl 15 och montera vinställ.
Stryk mig från listan.
Anders kom in så jag får min kram.
 

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Dagen har varit lite långsam så det känns helt rätt att sparka igång den här tråden.

Kommer Krug att få problem med sina kontaktlinser igen? Kommer Sjödin och Elvis visa sig ha lite mer stake och följa skeppet i djupet den här gången? Kommer Keen och CH ens hitta till Noppes? Kommer anders att i alla fall uppvisa tendenser till att vara salongsberusad? Detta är frågor som kanske besvaras i Vinferno II - nötterna samlas.

Undertiteln har valts med avsikt på att det enligt rykten i andra trådar kommer att drickas en champagne om inte ens ligger i samma galax som ordet prisvärd: Krug Clos d'Ambonnay 1995. Detta är ett vin som är så dyrt att man inte ens kan skryta med det då folk kommer fullkomligt idiotförklara vederbörande för att ha slantat ett par lax för ett enda glas.

Det datum som står som preliminärt är lördagen den 24:e januari.

Vi gör som förra gången och skriver namn, tidigare lista kopieras.

anders
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Packad med stil i finewines vinferno

anders skrev:
Dagen har varit lite långsam så det känns helt rätt att sparka igång den här tråden.

Kommer Krug att få problem med sina kontaktlinser igen? Kommer Sjödin och Elvis visa sig ha lite mer stake och följa skeppet i djupet den här gången? Kommer Keen och CH ens hitta till Noppes? Kommer anders att i alla fall uppvisa tendenser till att vara salongsberusad? Detta är frågor som kanske besvaras i Vinferno II - nötterna samlas.

Undertiteln har valts med avsikt på att det enligt rykten i andra trådar kommer att drickas en champagne om inte ens ligger i samma galax som ordet prisvärd: Krug Clos d'Ambonnay 1995. Detta är ett vin som är så dyrt att man inte ens kan skryta med det då folk kommer fullkomligt idiotförklara vederbörande för att ha slantat ett par lax för ett enda glas.

Det datum som står som preliminärt är lördagen den 24:e januari.

Vi gör som förra gången och skriver namn, tidigare lista kopieras.

anders

Glimrande anders, innan lön och allt! :D

Man är inte fet (nåja) där som det är...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Packad med stil i finewines vinferno

anders skrev:
Brukar det inte inom den privata sektorn vara så att om den 25:e infaller på en helgdag så betalas lönen ut på fredagen?

Jag vettefan, jag kan ha fel, men jag har för mig att man får pengarna på måndagen om den 25:e är en söndag.

But what do i know!

Personligen tycker jag att detkänns lite snart på allt annat som har varit under hösten/vintern. Sen om det ska kombineras med resor till feta ankor och bussar till Frankrike.

Jag måste nog göra en seriös budget för 2009.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jag är med på vinfernot som det ser ut nu.
Om jag kan slanta upp för att smaka på krugen vet jag först efter den 10 jan.
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

Inte för att jag har den blekaste om hur privatekonomin ser ut då, efter jul, nyår och ledigheter. Min erfarenhet säger mig att det är en fattig period....

Men vad fan, som det ser ut nu så kan ni räkna med mig!!
Jag får väl panta lite burkar...
 

Dejzan

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Inte helt säkert att jag kan just det datumet men det kanske går att lösa. Vore det inte schysst att prova lite (mkt) skumpa från -88? Kanske något i stil med Krugprovningen?
 
Packad med stil i finewines vinferno

Jag är såklart på. Dock hade det passat väldigt mycket bättre att skjuta på infernot en vecka eller så.
Vad gäller temat så tycker jag att någon bör sköta administrationen och ha viss koll, då det hade varit trevligt med lättare tilltugg till grejerna. Om någon vet hur mycket skumpa det blir, hur mycket rött och vitt och sött etc. Så kan det ju bli extra bra.
Dessutom bör vi ha gott om tid på oss. Tänk 10 pers och minst 20 buteljer riktigt bra + käk.
Varje flight provas givetvis blint också antar jag.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

El burro grande skrev:
Jag är såklart på. Dock hade det passat väldigt mycket bättre att skjuta på infernot en vecka eller så.
Vad gäller temat så tycker jag att någon bör sköta administrationen och ha viss koll, då det hade varit trevligt med lättare tilltugg till grejerna. Om någon vet hur mycket skumpa det blir, hur mycket rött och vitt och sött etc. Så kan det ju bli extra bra.
Dessutom bör vi ha gott om tid på oss. Tänk 10 pers och minst 20 buteljer riktigt bra + käk.
Varje flight provas givetvis blint också antar jag.

Jag kan dessvärre inte medverka om vi skjuter på det en vecka då jag är på motsvarande upptåg på annan ort.

Temat är vad jag känner till "packad med stil" och det behövs knappast någon som administrerar för att det ska genomföras. Det ända som behövs fixas är som sagt en plats samt gott om tid.

Vi kommer nog att bli lite mera deltagare denna gång så lite tilltugg hade nog varit att föredra under provningen. Lyckas man lösa mat så hade det varit trevligt men jag skulle gissa att det är lättare att komma med kistan full och sedan gå ut och äta något direkt efter provningen.

Personligen så ser jag hellre att vi provar allt öppet så anekdoter och skitsnack får mycket utrymme men jag rättar mig efter majoritetens önskemål.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

SUPRA skrev:
28 Januari känns inte optimalt :(

Tur för dig att vi inte diskuterar 28 jan då som även råkar vara en onsdag.

Lördag 24 jan var det tal om jag inte har missuppfattat det hela totalt.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Det har varit lite lugn här. Blir det något eller?
Jag har sett till så att jag kan medverka nu i alla fall.
 

hampus86

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Är det 24 jan vi snackar om? Jag kommer hem från US and A den 23:e, så 24:e vore perfa...om än jetlaggat.
 

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Ska vi göra ett nytt försök med en lista? Jag tyckte att jag började så ordentligt men det sket sig direkt...
Alltså: Kopiera listan och fyll på med ditt namn.

anders
 
Toppen