Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Tror det kan vara lite kinkigt att ta med egen mat till ett ställe där de säljer mat men om du smyger med det så kanske....
Visste inte att Grappe har eget kök?
Men vad bör vi som är med tänka på mer än att ta med själva vinerna - allt småplock finns där?
 

Per Stade

Lege artis
SV: Vininferno, planeringstråden.

johan1279 skrev:
Visste inte att Grappe har eget kök?
Men vad bör vi som är med tänka på mer än att ta med själva vinerna - allt småplock finns där?

Att ha Treo hemma.
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

johan1279 skrev:
Visste inte att Grappe har eget kök?
Men vad bör vi som är med tänka på mer än att ta med själva vinerna - allt småplock finns där?
Mat får man beställa. Det brukar inte vara så mycket fokus på det under själva provningen.
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

johan1279 skrev:
Visste inte att Grappe har eget kök?
Men vad bör vi som är med tänka på mer än att ta med själva vinerna - allt småplock finns där?
Ett av deras sätt att tjäna pengar utöver den årliga avgiften är just att sälja deras ost- och charktallrikar. Mer matigt beställer de via Pontus men det blir säkert inte så stora pengar på. Tror de tar en kuvertavgift på 50:- också.
 

Keen

slan
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Ett av deras sätt att tjäna pengar utöver den årliga avgiften är just att sälja deras ost- och charktallrikar. Mer matigt beställer de via Pontus men det blir säkert inte så stora pengar på. Tror de tar en kuvertavgift på 50:- också.


Vi betalade runt 200-ingen för ett rätt undermåligt kalvlägg om jag inte minns fel. Eller åtminstone ville de ha det enl. menyn. Minns inte om 88:an eller den vanlige roddade nåt bättre pris. Var mer upptagen av Lala:n som 88:an slet in efter att Mouton 75:an var tråkig.
 

CH

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Keen skrev:
Vi betalade runt 200-ingen för ett rätt undermåligt kalvlägg om jag inte minns fel. Eller åtminstone ville de ha det enl. menyn. Minns inte om 88:an eller den vanlige roddade nåt bättre pris. Var mer upptagen av Lala:n som 88:an slet in efter att Mouton 75:an var tråkig.

Satans i gatan vilket vinferno det var!
Minns inte helt 100 vad som serverades matmässigt men brydde mig minimalt då det var en helt sjuk uppsättning av viner som öppnades den gången.
Skrev inte Jimmy ett ganska långt inlägg om den sittningen på sin förra blogg?
 

Keen

slan
SV: Vininferno, planeringstråden.

CH skrev:
Satans i gatan vilket vinferno det var!
Minns inte helt 100 vad som serverades matmässigt men brydde mig minimalt då det var en helt sjuk uppsättning av viner som öppnades den gången.
Skrev inte Jimmy ett ganska långt inlägg om den sittningen på sin förra blogg?

Jo, det var bra klass!

Jo, finns nog kvar någonstans men står på sossemasken och orkar inte söka!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Visst är det på fredag?

Jos
Segolas
Keen
Hampus
Shorepower
Johan1279
Bubblaren
Sjödin
Skumpagne

Hur dölja pavans etikett bäst? Folie, eller finns det smartare lösning?
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bubblaren skrev:
Hur dölja pavans etikett bäst? Folie, eller finns det smartare lösning?

30s14-kasse-115_jpg_890943b.jpg
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bubblaren skrev:
Ahh, en spånkenpåse! Men den är för liten för min magnum.
Då är mitt tips att du letar reda på en påse som är lite större än ovan systembolagspåse. Exempelvis en Ica-påse eller kanske en från NK om du vill vara lite finare.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Då är mitt tips att du letar reda på en påse som är lite större än ovan systembolagspåse. Exempelvis en Ica-påse eller kanske en från NK om du vill vara lite finare.

Drar till London och fixar en påse från Harrods 8)
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bubblaren skrev:
Drar till London och fixar en påse från Harrods 8)

Ja det blir bra. Särskilt exklusivt blir det om du åker till London emkom för att hämta en påse till vinfernot.
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

SUPRA skrev:
Aluminiumfolie.

Med erfarna rävar som på det här forumet är aluminumfolie mindre bra. De kommer att sitta och titta på flaskans form under aluminumfoliet lika mycket som de kommer att smaka och dofta på vinet....
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Med erfarna rävar som på det här forumet är aluminumfolie mindre bra. De kommer att sitta och titta på flaskans form under aluminumfoliet lika mycket som de kommer att smaka och dofta på vinet....
Flaskhals, form på flaska och etikett, få saker är bättre för en erfaren blindprovare :)
 

Elvis

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Själv prickade jag in en Cristal på en blindprovning bara på att just den flaskan hälldes upp i ett annat rum. Ofärgat glas är svårt att dölja. :)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vininferno, planeringstråden.

Snart fredag! Sa vi nån tid?

By the way, jag har inga magnums att plocka med mig... så det får bli två olika halvor istället. Är det ok med er eller?
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Sjödin skrev:
Snart fredag! Sa vi nån tid?

By the way, jag har inga magnums att plocka med mig... så det får bli två olika halvor istället. Är det ok med er eller?
Helt ok, jag har inte bestämt mig ännu, magnum eller halvor, ska ner och röja lite i källaren imorgon, det blir en impulsare så att säga.

Time master var väl Jos?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

shorepower skrev:
Helt ok, jag har inte bestämt mig ännu, magnum eller halvor, ska ner och röja lite i källaren imorgon, det blir en impulsare så att säga.

Time master var väl Jos?
Yes Jos bokade i sitt namn, så han får bestämma.
Jag kommer också ta med mig två olika pavor, då jag inte har nån Magnum som är "drick-färdig" ännu
 
Toppen