Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Tar antagligen med en rött och en skumpa men det kan lika gärna bli två röda :p
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

J.S. skrev:
Samma här, det kan med lite tur bli en del Cdp :p

Gärna för mig, det bästa jag vet! Men bara det inte blir Pure... ;) Visserligen en favorit men det kan ju bli för mycket av det goda också...

Hinner jag få hem mina Mon Aieul 01 från London blir det en sådan i alla fall.
 

J.S.

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Gärna för mig, det bästa jag vet! Men bara det inte blir Pure... ;) Visserligen en favorit men det kan ju bli för mycket av det goda också...

Hinner jag få hem mina Mon Aieul 01 från London blir det en sådan i alla fall.

Tänkte kanske en Pegau 04, kan de va nåt? Sen nåt trevligt bubbel som jag inte bestämt än.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Det ser ut som det finns en liten chans att jag gör er sällskap trots allt. Vet mera i mitten av nästa vecka.
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

J.S. skrev:
Tänkte kanske en Pegau 04, kan de va nåt? Sen nåt trevligt bubbel som jag inte bestämt än.

Absolut! Jag menade mest för egen del då jag själv hade med mig en Pure 06 på magnum sist samt nyligen druckit 04,05 och 06 bredvid varandra.. ;)

Fundera på vad man ska plocka med sig är ju ett klart angenämt problem! :p
 

Bubblaren

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Sådärja, nu är det ordnat - jag kan vara med.

Tar med champagne. Ska vi stämma av sorterna, årgångarna?

Listan:
Sjödin
Krisman
J.S
Elvis
Bubblaren

Jos?
Vintjejen?
CH?


(har jag missat någon?)
 

J.S.

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jag tog bort frågetecknet efter Jos. Nu tror jag listan är up to date.

Listan:
Sjödin
Krisman
J.S
Elvis
Bubblaren
Jos
Vintjejen?
CH?
 

Krisman

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Äh, fan inga teman, det är ju därför det heter inferno.
Nej det var inte Henriot tema, men några hade med Henriot
 

Keen

slan
Packad med stil i finewines vinferno

Släng in mig som ett frågetecken också. :)


Jos,

hur var Pure 2004? Drickfönster på den? Har ju införskaffat 6 nu, och är lite nyfiken ;D
 

Krisman

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

J.S. skrev:
Jag tog bort frågetecknet efter Jos. Nu tror jag listan är up to date.

Listan:
Sjödin
Krisman
J.S
Elvis
Bubblaren
Jos
Vintjejen?
CH?
Keen?
 
Packad med stil i finewines vinferno

J.S. skrev:
Jag tog bort frågetecknet efter Jos. Nu tror jag listan är up to date.

Listan:
Sjödin
Krisman
J.S
Elvis
Bubblaren
Jos
Vintjejen?
CH?
Var och när äger detta rum?
 

vintjej

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Sjödin
Krisman
J.S
Elvis
Bubblaren
Jos
Vintjejen?
CH?
Keen?

Ta bort frågetecknet för mig. Den enda reservationen skulle vara om något oförutsett händer med en nyopererad närstående.
Jag tar med mig en Claude Val också.;)
 

Elvis

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Lando skrev:
Finns det plats för mig också, jag fick lördagen fri helt plötsligt? Skulle kunna ta med en DP 1988 och en Chateau Angelus 1994.

Låter mycket trevligt! DP 1988 var en av de bästa skumpor jag drack förra året och skulle gärna vilja uppleva den igen.

Sjödin
Krisman
J.S
Elvis
Bubblaren
Jos
Vintjejen
Lando

Då är vi åtta utan frågetecken.

Jag är väldigt skumpasugen efter en vecka i italienska Alperna där standard-Mumm kostade €120, DP €250 Euro och Krug €300-400. :( Jag kommer som Sjödin att bestämma i sista sekund vad jag tar med, men det blir två skumpor!

Det finns en liten risk att jag råkar ut för en svensexa på lördag och det lär jag inte veta förrän tidigast fredag (om det blir en tvådagars). Mitt tips är dock att den blir först den 4 april, så det behövs inget frågetecken för mig. ;D
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Nej nu får ni börja lägga upp vad ni tänker ta med er..! :p
 

Bubblaren

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Nej nu får ni börja lägga upp vad ni tänker ta med er..! :p

Deutz 1996 kan det bli.... och kanske en ngt yngre, eller äldre - 2 pavor champagne iaf.

Vad ska du själv ta med dig?
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Lyckas jag lösa allt så jag kan närvara så blir det Bollinger GA -88 + någon yngre skumpa. Väljer mellan Duval-Leroy Femme -96 & Jacquesson 1997.

Chansen är tyvärr väldigt liten att jag kan närvara men man hoppas ju in i det sista att man ska lösa det på något sätt.
 

Elvis

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jag lutar åt en Jacques Selosse Initiale. Sedan har jag inte bestämt mig vilken champagne som blir min andra flaska.
 

Lando

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Som tidigare aviserat tar jag med en Dom Perignon - 88 och en Chateau Angelus - 94. Hade varit kul att prova båda 88:eek:rna mot varandra CH, kom igen nu.. ;)
 
Toppen