Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Glömde själv...

Funderar på Clos des Papes -01 eller något från Clos Saint Jean tillsammans med en flaska sött..
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Elvis skrev:
Jag undrar om inte jag ska slänga in en 20+ år flasklagrad Krug GC...

Klart du ska. Selosse och Krug är en stabil insats. Jag överväger starkt att dyka upp om det blir så i alla fall.
 

J.S.

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

J.S. skrev:
Hmm... svårt det här :-\ Okey, jag kör en Bollinger GA 99 och en Pegau 04 sen tar jag med mig en hemlis :-X

Jag har ändrat mig, det blir Billecart-Salmon GC 96 Magnum istället för Bolllinger.
 

Bubblaren

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Försökte få en överblick... stämmer den?

Krisman - Dompa 1993
J.S - Billecart-Salmon GC 1996 Magnum, Pegau 2004 Cuveé Laurence och skumpahemlis
Elvis - 20+ år flasklagrad Krug GC (vad nu det innebär) och Jacques Selosse Initiale
Bubblaren – Deutz 1996 och ngt mer
Jos - Clos des Papes 2001 eller något från Clos Saint Jean och en flaska sött
Lando - Dompan 1988 och Chateau Angelus 1994
Keen - Moët 1955 och Waterford The Jem 2004
Vintjejen -
Sjödin -
CH? - Bollinger GA 1988 och en något yngre skumpa (Duval-Leroy Femme 1996 & Jacquesson 1997)

Champagner:
Krug
Deutz
Dompan
Moët
Bolle
Selosse
Billecart-Salmon
 

J.S.

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Bubblaren skrev:
Försökte få en överblick... stämmer den?

Krisman - Dompa 1993
J.S - Billecart-Salmon GC 1996 Magnum, Pegau 2004 Cuveé Laurence och skumpahemlis
Elvis - 20+ år flasklagrad Krug GC (vad nu det innebär) och Jacques Selosse Initiale
Bubblaren – Deutz 1996 och ngt mer
Jos - Clos des Papes 2001 eller något från Clos Saint Jean och en flaska sött
Lando - Dompan 1988 och Chateau Angelus 1994
Keen - Moët 1955 och Waterford The Jem 2004
Vintjejen -
Sjödin -
CH? - Bollinger GA 1988 och en något yngre skumpa (Duval-Leroy Femme 1996 & Jacquesson 1997)

Champagner:
Krug
Deutz
Dompan
Moët
Bolle
Selosse
Billecart-Salmon

Förvänta er inte allt för mycket av min extraskumpa, den är bara en kul grej (tycker jag). Den fick tydligen 98 p av en spansk "vinguru" nyligen (vad nu det står för ???). Tänkte iaf att det kunde vara ett roligt inslag att prova den tillsammans med en del champagnefreaks ;) Den får ju onekligen röra sig bland celebriteter som Krug, Dompan, Moët och alla di andra... ;D Nej, nu ska jag inte avslöja mer, man måste ju ha lite pokerfejs... :-X
 

Bubblaren

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Krisman skrev:
som jag sa har vi 8 platser bokat, ska förbi imorgon och plocka upp mina viner till lördag, borde vara lugnt med 10 men som sagt det är inte helt säkert.

Direkt från Lilla Peking konstateras att dessa 8 var de som anmälde sig först och därmed rimligen har en stol reserverad:
Sjödin
Krisman
J.S
Elvis
Bubblaren
Jos
Vintjejen
Lando


...sedan dök Keen upp och så har vi CH som snurrar kring sin egen axel i obeslutsamhet pga av lite port och ost.
 

Krisman

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

som sagt jag kollar imorgon men det torde inte vara några problem men man vet aldrig.
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Hmm.. Vi blir ju minst 8 så jag skippar nog halvflaskan sött...

JS: Skulle du ta med dig Pegau 04? I så fall skulle jag kunna ta med mig två andra 04or :)
 

J.S.

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Hmm.. Vi blir ju minst 8 så jag skippar nog halvflaskan sött...

JS: Skulle du ta med dig Pegau 04? I så fall skulle jag kunna ta med mig två andra 04or :)

Japp! Sedan tar jag med mig Billecart-Salmon på magnum och en "kul pryl" ni kommer att få spader...hehe
 

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

CH skrev:
Det tycker jag absolut. Ett snitt på 2+/pp är helt ok.

En schysst come-back efter den något såsiga tillställningen under Vinferno II. Det låter som att vi snackar packad med stil här och det är ju grundkriteriet.
Dock är det en bit kvar till nivån på Vinferno I där jag vill minnas att vi fick ner 18 pannor på sex pers (Sjödin och Elvis drog tidigare medan vi initierade den blivande Krisman i de mörka hemligheterna i finewines). Därpå utgång med starksprit. Där sattes ribban. :D

Hur som helst kan det bli aktuellt för mig att åka upp till Byhåla helgen den 16-17 maj. Ska vi försöka få till ett vinferno den 15:e? Eftersom 88:an nu får sin vilja igenom med en fredag samt att annonseringen sker i god tid ser jag inte någon möjlighet att undandra sig deltagande för hans del... ;)
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

anders skrev:
En schysst come-back efter den något såsiga tillställningen under Vinferno II. Det låter som att vi snackar packad med stil här och det är ju grundkriteriet.
Dock är det en bit kvar till nivån på Vinferno I där jag vill minnas att vi fick ner 18 pannor på sex pers (Sjödin och Elvis drog tidigare medan vi initierade den blivande Krisman i de mörka hemligheterna i finewines). Därpå utgång med starksprit. Där sattes ribban. :D

Hur som helst kan det bli aktuellt för mig att åka upp till Byhåla helgen den 16-17 maj. Ska vi försöka få till ett vinferno den 15:e? Eftersom 88:an nu får sin vilja igenom med en fredag samt att annonseringen sker i god tid ser jag inte någon möjlighet att undandra sig deltagande för hans del... ;)

Snabb koll i kalendern och jag är givetvis med..! ;D

Hörde förresten att du tryckt upp tishar med ett skönt tryck på Anders..? ;)
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Kollade i min kalender med och ser att jag preliminär bokat en annan provning i Stockholm då.
Får återkomma när jag vet mera vad som gäller för den.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Darth Angelus skrev:
Jag är med, ifall det är OK.

Självklart. Jag kommer vara där nere vid 17:00 ungefär så det är bara att komma ner strax därefter.
Jag tänke plocka fram 2 skumpor och El burro grande skulle plocka med sig lite rött.
 
Packad med stil i finewines vinferno

CH skrev:
Självklart. Jag kommer vara där nere vid 17:00 ungefär så det är bara att komma ner strax därefter.
Jag tänke plocka fram 2 skumpor och El burro grande skulle plocka med sig lite rött.
OK, jag kommer så fort jag kan. Jag tror tyvärr inte jag kan greja det till 17:00, utan det kan dröja någon timme eller två därefter.
Jag tror också jag kommer att ta med mig någon skumpa och/eller någonting annat.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jag åker upp till fjollträsk nästa helg. Någon som är sugen på ett miniferno på lördagen (18 april) kanske?
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Blir det något minferno? Vore ju toppen om det kunde bli 4 pers eller nåt så att det blir lite lagom per flaska..
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Blir det något minferno? Vore ju toppen om det kunde bli 4 pers eller nåt så att det blir lite lagom per flaska..

Jag åker upp oavsett som sagt så jag är på.
 

Keen

slan
Packad med stil i finewines vinferno

Jag kanske är på. Kan åka på en födelsedagsmiddag hos en polare, men vet mer när det närmar sig helg.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Packad med stil i finewines vinferno

Jag har fått tunga indikationer på att det är dags att lägga i båt i vatten. En lika tung indikation säger att mor inte kommer att assistera far med detta, vilket med största sannolikhet kommer att leda till att undertecknad får sig en resa uppåt i landet under nästa helg.
 
Toppen