Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Nu blev jag uppbokad på dagen men kan vara med om det rör sig om sen eftermiddag
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Det hade funkar med sen eftermiddag/kväll för min del också.
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Sweet! Då kör vi runt 17-18 eller så.. Förslag på vart vi kan husera? Vi kan ju alltid höra med höggravida medarbetaren på Grappe, - hon är säkert jättesugen på att ta hand om oss igen.. ;D
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

Jag inser att det kommer gå ett Vinferno av stapeln och att jag för första gången ICKE kommer närvara.... :(
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Sjödin skrev:
Jag inser att det kommer gå ett Vinferno av stapeln och att jag för första gången ICKE kommer närvara.... :(

Nej det ser ut som det bara kommer vara Keen som medverkat på alla efter helgen.
 

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

CH skrev:
Nej det ser ut som det bara kommer vara Keen som medverkat på alla efter helgen.

Det svider allt i själen att behöva konstatera att det är en stockholmare som tronar i ensamt majestät på toppen.
 

Elvis

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jag missar varenda inferno, känns det som. Den 15 maj är jag på bröllopsresa och den 6 juni ska jag på bröllop.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Elvis skrev:
Jag missar varenda inferno, känns det som. Den 15 maj är jag på bröllopsresa och den 6 juni ska jag på bröllop.

Surt.

Kanske bättre att du föreslår nästa datum efter 15 maj och 6 juni istället?
 

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

SUPRA skrev:
Inferno som inferno... ;D

Nja inte riktigt. På bröllop försöker man i alla fall hålla skenet uppe. Några sådana krav finns inte på ett vinferno. ;D
 

Elvis

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Gärna ett mini-inferno när som helst efter den 7 juni. Jag gillar mini-inferno-konceptet eftersom jag gärna dricker mer än 10 cl av varje vin. Det är spännande att se vad som händer med viner under några timmars provning och det finns det inte utrymme för när man är för många.

Som det ser ut nu blir det "trädgårdssemester" för mig i sommar, så jag kommer att ha mycket tid för vinprovningar och annat.
 

admin99

Administratör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Har delat upp lite nu, i den här tråden sköter vi all planering. Löst pladder, diskussioner om tidigare infernon etc sköts bäst HÄR.

//admin
 

anders

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Med tanke på att flera projekt har havererat på senare tid så tar jag på nytt upp frågan om ett vinferno i Stockholm nu på fredag. Intresse?
 

CH

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Trots att den efterblivna sossen med chateau dunk har ordnat om till ett hjälpande som SS prisbaserande sortering så är mitt svar det samma. Jag kan tyvärr inte medverka.
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

anders skrev:
Med tanke på att flera projekt har havererat på senare tid så tar jag på nytt upp frågan om ett vinferno i Stockholm nu på fredag. Intresse?
Jobbigt datum. Kommer hem från London sent sent torsdag och bör vara med familjen under helgen. (läs du skall vara med familjen)
Vi ska inte köra något den 6:e Juni istället? Kanske vara lite royalistiska och köra bordeauxkväll?
 

CH

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

El burro grande skrev:
Vi ska inte köra något den 6:e Juni istället? Kanske vara lite royalistiska och köra bordeauxkväll?

Jag trodde du skulle slava för bib pöbeln då? Jag är på plats så jag är med.
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Såg att det står "Vinfern" i min kalender nu på fredag. O är utelämnat för att det inte ska vara så tydligt om någon som jag delar kalender med på jobbet ser.. ;)

Dock undrar jag varför jag skrivit det nu den 15e, är väl inget planerat?
 

anders

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jösses, det verkar som att hela finewines planerar att gå på väckelsemöte på IOGT. Vad säger du Jos, ska vi boka ett mikroferno på någon bra krog, med för- och/eller efterfest på någon av vinbarerna?
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

anders skrev:
Jösses, det verkar som att hela finewines planerar att gå på väckelsemöte på IOGT. Vad säger du Jos, ska vi boka ett mikroferno på någon bra krog, med för- och/eller efterfest på någon av vinbarerna?
Har en närstående mano-a-mano med en polare som tyckte vi skulle köra heldag med 3 flaskor var av "det bästa vi kan plocka fram" men det låter ju inte dumt! :D
 

Helen

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

anders skrev:
Jösses, det verkar som att hela finewines planerar att gå på väckelsemöte på IOGT. Vad säger du Jos, ska vi boka ett mikroferno på någon bra krog, med för- och/eller efterfest på någon av vinbarerna?

Hörredu Anders, du kommer väl in och krama på mig!!!!!!! gärna vid 17:45 så har vi en kvart till 6 ;)
 
Toppen