Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

shorepower skrev:
chambertin skrev:
shorepower skrev:
Folket från GBG har sin egen klubb där inga utsocknes är välkomna då det gör saker som bara göteborgare gör.
Dricker Bourgogne alltså. :)
Du är undantaget som bekräftar regeln. Men ett bra undantag :)

För att hjälpa Johan1279 att struktuera det hela lite

På:
Johan1279
Segolas
Bubblaren
Shorepower
Per Stade (om Strömstad)
Keen?

Låt oss fylla på listan som sist, någon får ta pinnen med tid etc. Kul om vi kan bli en 7-8 pers

Tack shorepower!

Har nån tillgång till tex Grappe eller liknande, kanske skulle passa?
 

Keen

slan
SV: Vininferno, planeringstråden.

Johan1279
Segolas
Bubblaren
Shorepower
Per Stade (om Strömstad)
Keen


Grappe brukar vi vara på. Finns ett par medlemmar med fack där.
 

CH

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Beroende på datum så kan jag tänka mig att besöka Stockholm men skulle självklart föredra om det var i Strömstad.
För de som vill så träffas vi ett gäng i Göteborg nu på lördag strax efter 14:00 och kör tills sista flaskan är tom.
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Johan1279
Segolas
Bubblaren
Shorepower
Per Stade (om Strömstad)
Keen
Jos

Självklart med om det blir Stockholm!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vininferno, planeringstråden.

chambertin skrev:
Man får vara med om man tar med ngt som knyter an till sin avatar (Jos undantaget). ;)
om jag hade orkat så hade ja bytt avatar till Kir men pallar inte med telefonen...
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Johan1279
Segolas
Bubblaren
Shorepower
Per Stade (om Strömstad)
Keen
Jos
Sjödin
CH (om tid passar i Sthlm)
Skumpagne

Det känns som vi har ett gäng. PM funkar ju men är det någon som vill ta på sig att kordinera tider. Det var inte min styrka senast
 

kayaker

Cyklist
SV: Vininferno, planeringstråden.

shorepower skrev:
Johan1279
Segolas
Bubblaren
Shorepower
Per Stade (om Strömstad)
Keen
Jos
Sjödin
CH (om tid passar i Sthlm)
Skumpagne
kayaker (om tid och plats passar)

Det känns som vi har ett gäng. PM funkar ju men är det någon som vill ta på sig att kordinera tider. Det var inte min styrka senast
Jag la till mig själv i listan.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Kanon kul att så många är på nu :) !
Dags att börja komma med datum kanske?
Antar att det brukar vara lördagar som funkar och har någon tillgång till grappe?
 

Caviste

Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Johan1279
Segolas
Bubblaren
Shorepower
Per Stade (om Strömstad)
Keen
Jos
Sjödin
CH (om tid passar i Sthlm)
Skumpagne
kayaker (om tid och plats passar)

+ Caviste
 

CH

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Lördagar och Grappe brukar rimma illa då de stänger redan 1800. Fredagar är klart bättre då de stänger 2200.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

CH skrev:
Lördagar och Grappe brukar rimma illa då de stänger redan 1800. Fredagar är klart bättre då de stänger 2200.
Om alla är på en fredag är det bara komma med förslag på datum.
Jag tar äran och börjar med ett förslag på 2/3. (Jag har inget fack i grappe, så kan inte boka något)
 

hampus86

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Johan1279
Segolas
Bubblaren
Shorepower
Per Stade (om Strömstad)
Keen
Jos
Sjödin
CH (om tid passar i Sthlm)
Skumpagne
kayaker (om tid och plats passar)
Caviste
+Hampus(beroende på datum/tid)
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

hampus86 skrev:
Johan1279
Segolas
Bubblaren
Shorepower
Per Stade (om Strömstad)
Keen
Jos
Sjödin
CH (om tid passar i Sthlm)
Skumpagne
kayaker (om tid och plats passar)
Caviste
+Hampus(beroende på datum/tid)
13 pers blir för mycket för Grappe. Om man inte bokar två separata gäng då förstås..
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
13 pers blir för mycket för Grappe. Om man inte bokar två separata gäng då förstås..
Jag tror inte vi blir 13 pers men en fråga, kan vi inte hyra det inre rummet? Någon som vet vad det kostar. Vi kör ju bara ett par timmar och det är alltid bättre att sitta där ändå (så slipper man ost och parfymstinkande damer)
 

CH

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Det går väll att sitta 13 personer i stora salen eller? Där undviker man oftast parfym och ostbomberna också.
Tror dock som shorepower att det inte kommer bli så många och skulle man bli så många så är det väll enbart magnum eller större som gäller.

Akademirummet har bara plats för 8 personer och brukar kosta en slant att boka. Har för mig Elvis nämnde något i slängarna 1500/2000 när vi var där sist men är inte helt säker.
 
Toppen