Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

chambertin

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

vintomas skrev:
När nu 4 av 5 har uttryckt sig om dag, ser det ut som om torsdag (12/7) är en dag som kan passa alla.

Fulvin, förresten: om man ser fulvin som ett relativt begrepp för sådant som är sämre än det allra bästa finns det väl ett och annat fulvin som kan vara mycket välkommet på en provning:
- Årgångs-Bolly som inte är VVF
- Vanlig bonna-Krug snarare än Clos du Mesnil och Clos d'Ambonnay
- Normaldegorgerad Dom Pérignon snarare än Œnothèque-versionen
- Mouton Rothschild från före 1973, när de bara var en simpel 2:a cru
- Oklassad men ändå drickbar Bordeaux, som t.ex. Château Pétrus
- Vandermeulen-buteljerad Château d'Yquem 1921 snarare än châteaubuteljerad
- Röd Bourgogne grand cru som enligt Parker passerat sitt "bäst före"-datum, d.v.s. är mer än ca 10 år gammal
- O.s.v....
;D ;D ;D
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Om jag får tycka till kör jag hellre på tis eller ons ist för torsdagen....men, det ska nog gå ändå (känner att jag vill tycka till med ::) )
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag kommer nog med 1 flaska ska upp och hämta frun och barnen tidigt på fredag morgon, hoppas det är lugnt.
 

Keen

slan
SV: Vininferno, planeringstråden.

Kan sätta upp mig som reserv efter övertalning av Jos på krogen igår!
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Keen skrev:
Kan sätta upp mig som reserv efter övertalning av Jos på krogen igår!
Lika svårt att övertala dig som att ge bort knark till en pundare...
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag måste stå över inferno på Torsdag ska hämta familjen från båten alldeles för tidigt på fredag. en mans otur en annan mans lycka. Hoppas ni får det trevligt iaf.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Skumpagne skrev:
Jag måste stå över inferno på Torsdag ska hämta familjen från båten alldeles för tidigt på fredag. en mans otur en annan mans lycka. Hoppas ni får det trevligt iaf.
Tråkigt att höra!
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Dags för ett vininferno igen? Ska resa en del i oktober samt flyttar snart men kanske i början av november? Vore kul att köra ett inferno med lite gott och blandat!
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Anders Landström skrev:
Dags för ett vininferno igen? Ska resa en del i oktober samt flyttar snart men kanske i början av november? Vore kul att köra ett inferno med lite gott och blandat!
Anders du vet att jag gärna är på, räkna med mig!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

Anders Landström skrev:
Dags för ett vininferno igen? Ska resa en del i oktober samt flyttar snart men kanske i början av november? Vore kul att köra ett inferno med lite gott och blandat!

Ja!
 

BraVin

Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Efter beskrivningarna från Tomas tillställning senast räcker också jag upp handen och är intresserad!

Har eventuellt tillgång till en vinkällare i gamla stan med plats för 14 pers om man bokar i god tid. Lördag 3 november skulle funka för mig t ex.

/Krister
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

BraVin skrev:
Efter beskrivningarna från Tomas tillställning senast räcker också jag upp handen och är intresserad!

Har eventuellt tillgång till en vinkällare i gamla stan med plats för 14 pers om man bokar i god tid. Lördag 3 november skulle funka för mig t ex.

/Krister

Det skulle funka för mig också. Vet inte hur det ser ut för de andra på forumet. Vore kul med lite fler personer. Lovar gräva djupt i källaren :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag ska på 40årsfest den 3:e november så beroende på när det drar igång så är det svårt för mig.

Och eventuellt är jag fortfarande nykter då. Även om det skulle vara en stor synd och skam.
 
Toppen