Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vininferno, planeringstråden.

johan1279 skrev:
Har ni bestämt er vad ni tänkte ta med för flaskor - vill nyfiket fråga om det som vanligt blir större delen bubbel - då jag själv tar med två bubblare...
Tar med 2 st flaskor skumpa :)
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vininferno, planeringstråden.

Aqua Vitae skrev:
Ser ut som att jag eventuellt kan hänga på :) om det funkar för er
Absolut !! ta på dej din finaste drickarkostym och några flaskor högkvalitativ druvjuice ;D
 

Jens

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Tyvärr har jag blivit beordrad övertid och måste jobba i helgen och tvingas tyvärr tacka nej ! Sjukt tråkigt!
Hoppas ni får en trevlig kväll! Tyvärr lär msn väl gråta blod när man läser rapporten!
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Skumpagne skrev:
var det nu på lördag? :eek:
Riktigt tråkigt att höra jens!

Men stämmer listan då änsålänge med?:
Kostjan
Johan1279
El Burro
kristerb
Aqua Vitae

Skumpagne det är nu på lördag som gäller! Tycker du inte ska missa detta!
jag kommer dra med då flaskor jag tror du kommer gilla :)
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Tyvärr så har jag på kort varsel blivit tvungen att åka västerut i landet mellan lördag och söndag för att ta hand om den äldre generationen.
Hade verkligen sett fram emot ett nytt vinferno igen. Förhoppningsvis kan vi hitta ett bra datum under våren som passar desto fler.

Lycka till på lördag och drick inte för bra viner.
 

kristerb

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Synd men förståeligt. Även Aqua vitae fick förhinder så det blir ett litet inferno denna gång, men jag misstänker ändå att det blir riktigt bra viner ;-)
Ses i morgon kostjan och Johan!
 

CH

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Ska med största sannolikhet besöka Stockholm den 22/4 och kan komma upp några dagar innan.
Kan det vara aktuellt med vinferno lördagen den 20/4?
 

kristerb

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Vad synd, just då ska jag till Göteborg!

Sprang på Anders på Tweed i helgen (jo, det blev en del champagne) och vi pratade just om att det var dags för en ny samling framöver.
 

CH

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Surt att du är borta då Krister men det lär komma fler tillfällen man är uppe i Stockholm.

Hörde förövrigt från annat håll vad som dracks och det lät inte fel.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

CH skrev:
...Stockholm... Kan det vara aktuellt med vinferno lördagen den 20/4?

Mig skulle det passa. Notera dock att det är Krister som ställt upp med lokal några gånger, så det gäller att få tag på en lämplig sådan om han är "out of town".
 

Erica L

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jomensåatte, nu när jag har blivit kallad "konstig södermalmshipster" av @finewinese på Twitter vill jag gärna vara med på nästa Vinferno. Utlovar grumliga georgiska viner och någonting obskyrt från Swartland. Not. Inte 100 på att jag kan den 20:e, funderade på att åka till Champagne den helgen... Men det vet jag snart.

Lovar ni att ni är snälla mot mig? :eek:
 

Keen

slan
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag kan förbarma mig övers den stackars förtappade boråsaren, och tillika wannabe-göteborgaren. Tror jag är ledig den helgen,


Erica, vi är alltid snälla. Förutom när vi är dumma.
 
Toppen