Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

SV: Vininferno, planeringstråden.

Keen skrev:
Jag kan förbarma mig övers den stackars förtappade boråsaren, och tillika wannabe-göteborgaren. Tror jag är ledig den helgen,


Erica, vi är alltid snälla. Förutom när vi är dumma.

Så deltagarna är en fåraherde från Öfre (in his dreams), wannabee-göteborgare, naturvinskramare från knivsöder, brattsympatisör, sylttörstande termit och eventuellt undertecknad

Några andra :)
 

Martin Berggren

Bad santa
SV: Vininferno, planeringstråden.

Kan inte denna heller :mad:

Trodde Terre et vins i Champagne var givet för en naturvinskramande konstig södermalmshipster ::) kanske ses där om inte annat!
 

Erica L

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Ja eftersom jag precis hoppade av en pressresa till Alsace på grund av överdriven kuffaktor i deltagarlistan så är jag eventuellt lite sugen på både Terre et Vins och Terroir och Talent i Champagne... Martin, du ska ned alltså? Det är inte så att herr wannabegöteborgare kan stanna till nästa helg så tar vi lördagen den 27 istället? Då kan det ju antingen kombineras med en viss mässa eller så kan vi sörja att sagda mässa inte gick att genomföra på grund av monopolbyråkrati.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

Erica L skrev:
Ja eftersom jag precis hoppade av en pressresa till Alsace på grund av överdriven kuffaktor i deltagarlistan.

Och vill istället vara med på finewines-vinferno? Hur tänkte du nu? ;D
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Anders Landström skrev:
Så deltagarna är en fåraherde från Öfre (in his dreams), wannabee-göteborgare, naturvinskramare från knivsöder, brattsympatisör, sylttörstande termit och eventuellt undertecknad

Några andra :)

Räkna med mig!
 

Martin Berggren

Bad santa
SV: Vininferno, planeringstråden.

Erica L skrev:
Martin, du ska ned alltså?

Kanske hinner förbi Terre et vins på måndagen men egentligen är det lite för mkt inbördes beundran för min smak på den mässan. Ska iaf hänga med the goodfellas på Les Affranchis på förmiddagen i Paris 10e. Måste passa på att slå ett slag för underskattade Les Artisans du Champagne med bl.a. Fréd Savart på Les Crayeres i Reims på tisdagen. Samma dag dessutom någon lokal mässa i Verzenay (home of the next Caviste superstar? :-X)
 

Erica L

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Det är Terroir et Talent, Terre et Vins och Les Artisans i samma vecka. Good stuff.

PS jag som är ny, hur får jag till citat? Förstår citatknappen men inte hur jag ska sno "citat från"-biten
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Erica L skrev:
PS jag som är ny, hur får jag till citat? Förstår citatknappen men inte hur jag ska sno "citat från"-biten

Tryck på knappen "Citera" uppe till höger på inlägget du vill citera

citera.jpg
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

För att försöka sammanfatta så långt: intresserade av vinferno i Stockholm 20 april, inklusive de som skrivit "eventuellt":

CH (tillrest från annan socken)
vintomas
MD
Erica L (?)
Keen
Anders Landström
johan1279

Lokal: hittills ingen
 

gbgpatrik

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Finns det intresse för ett vinferno i Göteborg? Jag kan fixa lokal om vi inte blir fler än runt åtta på www.gbgvin.se! Blir avis när man läser om tidigare drabbningar...
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

gbgpatrik skrev:
Finns det intresse för ett vinferno i Göteborg? Jag kan fixa lokal om vi inte blir fler än runt åtta på www.gbgvin.se! Blir avis när man läser om tidigare drabbningar...
För min del finns definitivt ett sådant intresse. Skulle vara kul att möta likasinnade och prova vin.
 

gbgpatrik

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Kul! Jag vet inte ens vilka här på forumet som bor eller frekvent besöker Göteborg!
 

frommen

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Ciao!
Har aldrig varit med innan men är lite sugen! 20:e i Stockholm verkar det som att jag kan. ::)
 

Magikern

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

gbgpatrik skrev:
Finns det intresse för ett vinferno i Göteborg? Jag kan fixa lokal om vi inte blir fler än runt åtta på www.gbgvin.se! Blir avis när man läser om tidigare drabbningar...

Jag är helt klart intresserad av vinferno i GBG :)
 

perpro

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag är gärna med i Göteborg. Har lite polare som säkert vill hänga på.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
Toppen