Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

anders

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

vintomas skrev:
...utan också får välja tema för vinfernot.

Minst 15% alkohol...? ;D
Nåja, jag kan nästan säkert inte vara med så ni småpågar behöver inte bekymra er om att jag också vill bli full och glad. ;)

För övrigt hade det varit trevligt om vi kunde arrangera ett vinferno som inte går av stapeln i Norrland...
Jag håller fortfarande PM i Växjö som ett alternativ och lägga det på en fredag när Larsson är i krokarna. Stackarn beklagar sig ju så över att behöva dricka mediokra viner ihop med politikerpatrask. Nu skulle han ju ha chansen att dricka hyggliga viner ihop med helt vanligt patrask.
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Anders Landström skrev:
Överextraherade Grenache låter som ett skönt tema.

Är på i mån av tid naturligtvis.

Som får möta överextraherad Aussie-Shiraz! :p

Jag är också på!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Som får möta överextraherad Aussie-Shiraz! :p

...och amarone på minst 16%.

Men för att få välja tema ska man alltså ställa upp med lokal, var alltså min tanke. :mad:
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Kanske kort varsel men om vi kör nästa lördag, den 15e, kan vi vara hos mig. Min fru åker till sin syster över helgen och tar med sonen, idag fick jag klart för mig att min närvaro inte är nödvändig :)
I så fall kan vi gott köra utan tema då det kan vara bökigt att få fram viner som passar till ett tema på en dryg vecka
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vininferno, planeringstråden.

Segolas skrev:
Kanske kort varsel men om vi kör nästa lördag, den 15e, kan vi vara hos mig. Min fru åker till sin syster över helgen och tar med sonen, idag fick jag klart för mig att min närvaro inte är nödvändig :)
I så fall kan vi gott köra utan tema då det kan vara bökigt att få fram viner som passar till ett tema på en dryg vecka
Trevligt, denna spontana inbjudan måste uppmuntras.
Jag är på :D
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

Segolas skrev:
Kanske kort varsel men om vi kör nästa lördag, den 15e, kan vi vara hos mig.

Jag är på för vinferno 15 juni. Klart en dryg veckas förvarning funkar!
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Synd att du inte kan Jos men desto roligare att Kostjan & Vintomas kan!
Det vore kul om någon eller några till har möjlighet att vara med, 5-6 personer känns som ett bra antal
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag är riktigt sugen, eftersom vi aldrig lyckades få till nått i våras. Kan dock tyvärr inte nästa helg men är öppen för annat datum
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bra, då är vi minst 4 vilket funkar. Om det är fler som är sugna är det bara att säga till.
Kostjan & Vintomas, jag skickar info om adress mm via meddelande
Vilken tid på lördag vill ni köra igång? Kl 18?
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Segolas skrev:
Bra, då är vi minst 4 vilket funkar. Om det är fler som är sugna är det bara att säga till.
Kostjan & Vintomas, jag skickar info om adress mm via meddelande
Vilken tid på lördag vill ni köra igång? Kl 18?

Så som de ser ut just nu så kan jag inte.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Vi som inte kan i helgen - vad sägs om att planera nytt datum :)?
 

MD

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Segolas skrev:
Synd att du inte kan Jos men desto roligare att Kostjan & Vintomas kan!
Det vore kul om någon eller några till har möjlighet att vara med, 5-6 personer känns som ett bra antal

Jag har lyckats avboka lördagens familjeaktivitet och är därför ledig om ni har en plats över.
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

MD skrev:
Jag har lyckats avboka lördagens familjeaktivitet och är därför ledig om ni har en plats över.

Självklart, kul!
Du får ett meddelande med info inom kort
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vininferno, planeringstråden.

MD skrev:
Jag har lyckats avboka lördagens familjeaktivitet och är därför ledig om ni har en plats över.
Bra priotering ;D
Syns på lördag
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Tycker det är dax att damma av denna gamla tråden, då det inte gick något vidare sist jag försökte, därför gör jag nu ett nytt förslag på fritt fram för datum (förslagsvis september?) Och sist det begav sig tyckte jag Kristerb årdnade fint med sin lokal, men känner du dig manad är det bara fritt fram om du känner att du har ett bra ställe att vara på !
 

kristerb

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Hallå Johan!
Ja det var längesen för mig också. September är redan körd för mig tyvär, men nån lördag i oktober skulle det nog kunna vara möjligt att hålla till i Gamla stan (Stockholm) som tidigare.
 
Toppen