Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Vore kul med ett vinferno igen om jag får plats, var länge sen...

Fick precis reda på att jag är "ledig"(läs tjejen ska bort) den 19e ;)
Självklart får du plats!
om det kommer mer svikare *host* CH *host* så kan vi behöva lite extra folk på listan ;)
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

johan1279 skrev:
Självklart får du plats!
om det kommer mer svikare *host* CH *host* så kan vi behöva lite extra folk på listan ;)

Får bara ändra mitt vin om Jos kommer. Min CdP kan jag ju inte ta med
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Anders Landström skrev:
Får bara ändra mitt vin om Jos kommer. Min CdP kan jag ju inte ta med
Nä det blir ju trist om vi kör samma ;)

Nämen seriöst, klart det går bra Anders. Vi vet att du har en hemlig fäbless för CdP, - du får vara mer diskret vid nästa källarrensning ;D
 

Bery

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Hej vinvänner!
Ny som användare på forumet men har läst ett tag. Hade även det stora nöjet att vara medbjuden av Vintomas till ett Vininferno före sommaren och tyckte det var mycket trevligt. Tänkte därför kolla om jag kan haka på den 19 oktober?
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bery skrev:
Hej vinvänner!
Ny som användare på forumet men har läst ett tag. Hade även det stora nöjet att vara medbjuden av Vintomas till ett Vininferno före sommaren och tyckte det var mycket trevligt. Tänkte därför kolla om jag kan haka på den 19 oktober?
Välkommen in i den lite finare delen av vinvärlden ;)

Klart du ska med den 19
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Nä det blir ju trist om vi kör samma ;)

Nämen seriöst, klart det går bra Anders. Vi vet att du har en hemlig fäbless för CdP, - du får vara mer diskret vid nästa källarrensning ;D

Du behöver inte oroa dig. Har inte gått över till den mörka sidan. Håller mig stabilt i områden där syra är viktiga än alkohol och där balans vinner över fruktbomber ::)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bara en vecka kvar nu, dax att ta upp det lilla extra ur sitt förråd. Tänkte oxå se om följande var säkra att de kan ?

Kristerb
Johan1279
Håkan
Kostjan
Segolas
Vintomas
Anders Landström
Jos
Bery

Nästan så jag vill påstå att gärna mer folk får anmäla sig, vi får vell plats ca 10pers ändå där vi hade tänkt vara , ellerhur Kristerb ?
 

Håkan

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Tyvärr har jag insett att det krockar med födelsedagskalas i Västerås. Får lämna återbud.
 

kristerb

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Hallå, då är vi alltså:

Kristerb
Johan1279
Kostjan
Segolas
Vintomas
Anders Landström
Jos
Bery

Vi kan gott vara 10 pers på plats, utan problem, om någon mer är intresserad.
Med tanke på hur sent det blev sist tänkte jag föreslå att vi börjar redan kl 17, om det funkar för samtliga. Annars kl 18.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

kristerb skrev:
Med tanke på hur sent det blev sist tänkte jag föreslå att vi börjar redan kl 17, om det funkar för samtliga.

17 funkar för mig.
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Såg ut ett tag som om det inte skulle funka alls för mig i alla fall men nu verkar det lösa sig :)

17 funkar fint för mig i så fall. Nu angenäma problemet om vad som ska med.... Tema? Två flaskor som vanligt? Något tilltugg?

Av erfarenhet brukar det vara rätt gott med något att äta till när tänderna håller på att spricka av all champagnesyra... ;)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Är det nån som tänkte ta med ost ? så kan ja handla på Androuet för restaurangpris, om nån vill ?, mina favoriter är Comté o brilliant savarin ....
Jag hade tänkt ta med två bubblande flaskor ...
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Mina favoriter är Gruyere och Manchego men Comté går ju också ner, om det inte är typ generisk Falbygdens då förstås..

Dvs, ja. Ost vore trevligt :)
 

kristerb

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Comté och Brillat Savarin, ja tack!

Tema 2 flaskor per person är väl bra - det var inte årets överraskning att Johan tar med sig skumpa :)
Jag tar med vitt och/eller rött så det blir något annat än bubbel!

Ang föda har vi ju haft lite idéer om att vi kunde fixat take away-rätt från nån av de bättre etablissemangen i kvarteret, men jag har ärligt talat inte haft tid att kolla på det.

Ska bli kul att ses, kl 17 på lördag. Om nån av er har glömt var det är så DM-a mig för adress och vägbeskrivning.
 
Toppen