Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
@vintomas Kan vi inte vara i din föreningslokal, eller var det att man bara kunde vara där tills kl23 ?
Kl 23 fredagar-lördagar, kl 22 övriga dagar, eftersom det är lyhört till våningen ovanför, men vid den tiden ska lokalen inte bara vara utrymd utan även städad och borden ska vara ihoppackade m.m. Därför har jag ett par gånger använt den för "organiserade" provningar men tycker inte den funkar för vinfernon med det upplägg de brukar ha.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Själv har man ju en lokal där man kan hylla vingudarna nätterna i ända men saknar istället likasinnade :(

-Det är straffet för att man bosatt sig i den Smauländska ödemarken... Låter som jag får börja öva på att strypa sill...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Själv har man ju en lokal där man kan hylla vingudarna nätterna i ända men saknar istället likasinnade :(

-Det är straffet för att man bosatt sig i den Smauländska ödemarken... Låter som jag får börja öva på att strypa sill...
Du ÄR mycket välkommen till Göteborg. Vi är ganska så snälla, men skräniga och bonniga. Vi har bra fisk dessutom att träna på. ;)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Skränig och bonnig är mitt mellannamn, jag bor ju i Småland :)

Men såklart ja, ja, ja om det nu någon gång passar med ledighet fru och barn... Jag kan ta med en kroppkaka!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det räcker gott med din bonniga kropp. Kakor kan vi vara utan. ;)

...och fantastiska viner såklart...
-Okej, jag tar med viner som passar till kroppkakor istället :)

Hade såklart varit jättetrevligt, är ju smidigt att ta sig till götet från Kalmar och jag har mycket vänner i byn som jag kan snylta boende av :)
 

JesperH

Medlem
Hej!
Jag har hängt här och läst&följt er ett par år och är med på en del provningar med @Skumpagne och @johan1279
Idag när vi bla. drog en Krug Rosé ifrån 80-talet tog Johan upp det ämnet att ni på forumet har svårt att hitta lokal för ärat Vininferno i sthlm. jag är nyinflyttad till ett nybygge i Kvarnholmen där jag kan få en bra föreningslokal till mitt förfogande. @johan1279 tvingade mig skriva detta då han tyckte lokalen var ypperlig för ett sådant spektakel. Därför tänkte jag här kolla om vi ska planera ett datum för ett Vinferno hos mig ev December ?
 

ChristianB

DipWSET
Hej!
Jag har hängt här och läst&följt er ett par år och är med på en del provningar med @Skumpagne och @johan1279
Idag när vi bla. drog en Krug Rosé ifrån 80-talet tog Johan upp det ämnet att ni på forumet har svårt att hitta lokal för ärat Vininferno i sthlm. jag är nyinflyttad till ett nybygge i Kvarnholmen där jag kan få en bra föreningslokal till mitt förfogande. @johan1279 tvingade mig skriva detta då han tyckte lokalen var ypperlig för ett sådant spektakel. Därför tänkte jag här kolla om vi ska planera ett datum för ett Vinferno hos mig ev December ?
Jag har hittills inte varit med på något av dessa tillfällen, men när det nu påtalas i Stockholm så är jag absolut intresserad och ger tummen upp till ditt initiativ! :)
 
Toppen