Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinkällarporr

anders

Medlem
SV: Vinkällarporr

Keen skrev:
Frågan är vad man gör med ex antal hundra el. tusen flaskor i NY ;D Blir lite jobbigt att ta med allt på flyget.

Ja, speciellt nu med de eländiga reglerna kring handbagaget... :D

Dessutom blir det ett osedvanligt dyrt flyg eftersom du insisterade på att hämta vinerna i en matchande kärra.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Vinkällarporr

anders skrev:
Ja, speciellt nu med de eländiga reglerna kring handbagaget... :D

Dessutom blir det ett osedvanligt dyrt flyg eftersom du insisterade på att hämta vinerna i en matchande kärra.

Bara att hyra in sig på en container och skeppa över flaskorna + bilen, det gjorde jag med en bil från USA i min ungdom, men det lär bli några kronor i tull också...
 

anders

Medlem
SV: Vinkällarporr

För att ånyo sätta min irritation i brand över ¤"#¤%¤&#%&/%&¤ personer (icke-grossister) som köper vin i vinstsyfte så hittade jag följande

http://www.winespectator.com/Wine/Features/0,1197,3747,00.html

Inte en rad om vad vinet levererar förutom rent ekonomiska.

Och det finns massor med andra länkar med liknande "spotlight on"-artiklar. Va fan, heter blaskan Winespectator eller Winespeculator? :mad:

Det enda positiva är att de (ibland) tipsar om viner som faktiskt är hyggligt billiga i jämförelse.
 

Dejzan

Medlem
SV: Vinkällarporr

Keen skrev:
Verkar vara en skön snubbe iallafall ;D
Han skriver ibland på Parkers forum. Vilken sjuk jävla samling, jag undrar hur stor del av sin källare han säljer.....
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Vinkällarporr

anders skrev:
För att ånyo sätta min irritation i brand över ¤"#¤%¤&#%&/%&¤ personer (icke-grossister) som köper vin i vinstsyfte så hittade jag följande

http://www.winespectator.com/Wine/Features/0,1197,3747,00.html

Inte en rad om vad vinet levererar förutom rent ekonomiska.

Och det finns massor med andra länkar med liknande "spotlight on"-artiklar. Va fan, heter blaskan Winespectator eller Winespeculator? :mad:

Det enda positiva är att de (ibland) tipsar om viner som faktiskt är hyggligt billiga i jämförelse.

Jag retar mig också på de där. Vin är till för att drickas inte investeras i.

Vill de ha något att titta på och samla kan de väl lika gärna köpa konst och lämna vinerna åt oss som bryr oss om dem.
 

Keen

slan
SV: Vinkällarporr

Dejzan skrev:
Han skriver ibland på Parkers forum. Vilken sjuk jävla samling, jag undrar hur stor del av sin källare han säljer.....

I förtexten till auktionsmaterial stod nåt om att han sålde en del av källaren, så jag gissar att han har en hel del dubletter av det han sålde.
 
Toppen