Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinköp i USA?

Elvis

Medlem
Jag reser till New York om ett par veckor och funderar på om det kanske går att göra vinfynd där, nu när dollarkursen sjunkit ner i källaren. Jag vet inte vilken valuta de använder för att köpa viner från Frankrike, men förhoppningsvis är det dollar.

Någon som kan tipsa om någon välsorterad vinbutik i New York (jag är främst intresserad av champagne)?
 

lepatrik

Medlem
SV: Vinköp i USA?

USA är inte billiga på viner trots dollarraset
Det beror förstås på att franska viner säljs i Euro
 

Andreas L

Medlem
SV: Vinköp i USA?

Jag var i NY i oktober och kom som vanligt hem med väskan full med Bordeaux, jag fyndade och hittade tex Pontet-Canet 2004 för 39.95 och mass goda bourgogner till vettiga priser

Morrels är en trevlig butik och vinbar vid Rockefeller center, där hittar du det mesta.

Behöver du restaurangtips så har jag massor, återkom om det om du vill, du får absolut inte missa CRU, den bästa vinlista jag någonsin sett i USA, dessutom är det relativt billigt...
 
Toppen