Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinlagringsskåp för champagne

Jag letar efter ett vinlagringsskåp främst för långsiktig lagring av champagne. Skåpet är tänkt att stå i ett gästrum i en lägenhet.
Just nu är jag mest nyfiken på Climadiff PCLV250 (https://vinkylen.se/produkt.php?pid=7271), det har plats för ganska många flaskor, är rätt snyggt och tar ingen jätteplats.
Vad tror ni om det? Har ni andra tips? Vad behöver man tänka på när man köper ett vinlagringsskåp?

Sambon vill gärna att skåpet ska ha glasdörr, då hon inte är så förtjust i ett stort svart block på knappt två meter :rolleyes:
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Jag har ett DVA305G med plats för 294 flaskor. När jag har tryckt in allt jag får in i skåpet så landar jag på ca. 170 flaskor. Vad jag vill komma fram med detta är att skåpet kommer inte att svälja så många flaskor som det står. Jag skulle därför gå upp en size pp skåpet. :)
 
Trådskapare
Pontus Palmenäs
Jag har ett DVA305G med plats för 294 flaskor. När jag har tryckt in allt jag får in i skåpet så landar jag på ca. 170 flaskor. Vad jag vill komma fram med detta är att skåpet kommer inte att svälja så många flaskor som det står. Jag skulle därför gå upp en size pp skåpet. :)

Ja det har jag räknat med. Hörde siffran 60% när man har champagne och det låter väl rimligt :)
 

Foodcoma

Medlem
Kan vara värt att kolla på hur mycket ljud skåpet avger då det skall stå i ett gästrum, kan skilja sig ganska mycket åt mellan olika modeller.
 
Toppen