Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinmässa med fokus på kvalitet - 27 april 2013

Nu kör vi! finewines.se arrangerar en vinmässa med fokus på kvalitet. Viner i flaska, viner med karaktär.

Forumet har utvecklats och mognat under de gångna fem åren och nu är det dags för nästa steg: vinmässan. Det är helt enkelt dags att ta steget ut från tangentbordet och komma för att prova viner tillsammans med andra intresserade.

Den 27 april har vi samlat ett antal importörer på Vinkällaren Grappe. Temat är som sagt kvalitet och idén är att vi ska få möjlighet att prova under avslappnade former och diskutera med likasinnade.

Deltagande importörer (fler tillkommer)

Franska Vinlistan - Wines we want
Gaston - Wine Exploring
Roberson Wine
Caviste - Oberoende vinhandel
Gullberg by Stockwine
Wine trade
Vinopia
Winemarket

Så, nu är det fullt med utställare på vår lilla mässa (som börjar kännas större än vad vi räknat med).

Alf Tumble kommer också att finnas på plats för att signera sin bok "Drick", en bok om drycker. En bok vi verkligen rekommenderar.

Naturligtvis går du som medlem in för ett rabatterat pris, 200 SEK per person mot 250 sek för vanliga människor. Ta gärna med dig släkt och vänner så får du ta in dem för samma pris.

Anmäl dig genom att skicka ett mail till smaka@finewines.se och ange förnamn och efternamn på samtliga deltagare.

Plats: Vinkällaren Grappe, Grevgatan 5, 114 53 Stockholm
Tid : 27 april 2013, 13:00-17:00

Såklart måste man vara av laglig ålder för att få vara med och prova vin på mässan.

Mer information kommer, lite överraskningar och vi kommer också att utnyttja den här sektionen för att diskutera vinerna, producenterna och annat

Självklart har vi utskänkningstillstånd för evenemanget.
EDIT: Här är en inbjudan som ni kan få läsa och titta på. Och dela med era polare såklart!
 

Henrik J

Medlem
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

Det här låter helt fantastiskt bra. Anmälan kommer så fort jag vet vilka jag ska ta med mig!
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

Bra initiativ , ska skrapa ihop lite löst folk att ta med mej .
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

Hur gör man om man vill sprida informationen om aktiviteten, utan att själv behöva mailanmäla folk? Länkar till den här tråden? Eller finns det någon annan information för de där vanliga människorna som får betala 250. Eller är det inte önskvärt att man sprider för mycket?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

vintomas skrev:
Hur gör man om man vill sprida informationen om aktiviteten, utan att själv behöva mailanmäla folk? Länkar till den här tråden? Eller finns det någon annan information för de där vanliga människorna som får betala 250. Eller är det inte önskvärt att man sprider för mycket?

Vi vill ge er en liten heads up. Kommer att skicka ut annan information och lägga ut en riktig inbjudan... Någontstans. Måste lösa ett smidigt ställe.

Vi går ut med det på tisdag då folk börjar komma tillbaka till datorer och arbete. :)

Mer info kommer i den här tråden.

//J
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

Så, då har jag uppdaterat det ursprungliga inlägget med en länk till en inbjudan som ni kan dela med vänner och bekanta.

//J
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

Så, då hälsar vi Gullberg by Stockwine välkomna som utställare på finewines.ses lilla vinmässa.

Det blir bra detta!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

Och så välkomnar vi Wine trade som utställare till finewines.ses vinmässa.

Det blir bättre och bättre. :)
 

CH

Medlem
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

Kommer det komma någon lista med vilka som ställer ut och vad de kommer ställa ut?
 
Trådskapare
A
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

CH skrev:
Kommer det komma någon lista med vilka som ställer ut och vad de kommer ställa ut?

Listan längst upp i inlägget uppdateras hela tiden.

http://www.finewines.se/aktiviteter/vin ... /#msg49007

Tanken är att leverantörerna ska få presentera sig och att vi kan diskutera vinerna. Det är som sagt ett litet test och vi tar gärna emot synpunkter idéer av vad ni önskar er
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vinmässa med fokus på kvalité

Så vilka ifrån forumet kommer då? Jag och sambo borde vara anmälda.
 
SV: Vinmässa med fokus på kvalitét - 27 april 2013

Kanon! Munskänkarna har webbutbildning i Stockholm just denna lördag. Lär ju smita från den efter lunch och ta mig bort till Grappes!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinmässa med fokus på kvalitét - 27 april 2013

magistertony skrev:
Kanon! Munskänkarna har webbutbildning i Stockholm just denna lördag. Lär ju smita från den efter lunch och ta mig bort till Grappes!

Kolla upp med övriga på kursen, ni kan lägga en del av kursen på Grappe, finewines är ju online. :)

Vi kan säkert komma fram till någonting bra.

//J
 
SV: Vinmässa med fokus på kvalitét - 27 april 2013

Det är fullständigt strålande idé! Jag skickar det vidare till de som anordnarna utbildningen. Med lite komprimerad lunch och högre intensitet kan man väl i alla fall tänka sig att vi kan sluta före kl 14 (Frejs hotell vid Centralen) för att sedan ta oss bort till Grappe.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinmässa med fokus på kvalitét - 27 april 2013

magistertony skrev:
Det är fullständigt strålande idé! Jag skickar det vidare till de som anordnarna utbildningen. Med lite komprimerad lunch och högre intensitet kan man väl i alla fall tänka sig att vi kan sluta före kl 14 (Frejs hotell vid Centralen) för att sedan ta oss bort till Grappe.

Maila oss och anmäl i vanlig ordning på smaka@finewines.se så kan vi prata sen, du är medlem, du får rabatt. För samtliga. :)
 
Toppen