Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinmatchning till öring

Jerobaum

Medlem
middag med gänget imorgon. vill att det ska bli bra och intressant.

tänker mig öringfile sous vide, enkel kryddning (salt, peppar och lite olivolja i påsen). toppar med smörstekta torkade gula kantareller, parmesan, lardo eller något liknande samt något grönt, just nu tänker jag stekt salvia eller typ ärtskott

hade rött funkat hade jag kunnat tänka mig något italienskt med tanke på lardon och parmesanen. kanske någon pinot noir? annars är jag öppen för vitt, kanske hellre det. gott att dricka något kylt vin till denna rätt tror jag. har ni några roliga idéer? tänker mig runt 200kr flaskan +- 100kr
 
Toppen