Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinordic Wine Challenge 2012

Peder

Medlem
Varför har vi så mycket boxviner i Sverige? En anledning kan vara att allt bara skall vara prisvärt. När Vinordic Wine Challenge 2012 går av stapeln så är det självklart bara viner som finns hos Systembolaget som vara med i tävlingen. Inte ett dyft om kvalitet utan allt handlar bara om att det skall vara prisvärt på deras hemsida. Varför inte bara köra BIB i denna tävling? Det måste ju vara det mest prisvärda eftersom denna tävling åtminstone enligt deras hemsida bara handlar om mest APK.

Dags att anmäla viner till Vinordic Wine Challenge 2012 - tävlingen vars mål är att utse Sveriges mest prisvärda viner!

Målet är att finna Sveriges mest prisvärda viner.

http://www.vinordic.se/for-utstallare/n ... arda-viner
 
SV: Vinordic Wine Challenge 2012

Peder skrev:
Varför har vi så mycket boxviner i Sverige? En anledning kan vara att allt bara skall vara prisvärt. När Vinordic Wine Challenge 2012 går av stapeln så är det självklart bara viner som finns hos Systembolaget som vara med i tävlingen. Inte ett dyft om kvalitet utan allt handlar bara om att det skall vara prisvärt på deras hemsida. Varför inte bara köra BIB i denna tävling? Det måste ju vara det mest prisvärda eftersom denna tävling åtminstone enligt deras hemsida bara handlar om mest APK.

Dags att anmäla viner till Vinordic Wine Challenge 2012 - tävlingen vars mål är att utse Sveriges mest prisvärda viner!

Målet är att finna Sveriges mest prisvärda viner.

http://www.vinordic.se/for-utstallare/n ... arda-viner
Skit per krona. Det är väl bara i Sverige det är viktigt. Det är inte gott men det är billigt, så prisvärt :)

Inte klar på vad
Tävlingen är EU-certifierad
betyder. Visste inte om att det fanns EU-certifierade tävlingar. För mig låter det nys och dumheter.

PS. Vem sitter i juryn. Låter som vii kommer att ha Larsson,Mölstad,Kronstam
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vinordic Wine Challenge 2012

Peder skrev:
Varför har vi så mycket boxviner i Sverige? En anledning kan vara att allt bara skall vara prisvärt. När Vinordic Wine Challenge 2012 går av stapeln så är det självklart bara viner som finns hos Systembolaget som vara med i tävlingen. Inte ett dyft om kvalitet utan allt handlar bara om att det skall vara prisvärt på deras hemsida. Varför inte bara köra BIB i denna tävling? Det måste ju vara det mest prisvärda eftersom denna tävling åtminstone enligt deras hemsida bara handlar om mest APK.

Dags att anmäla viner till Vinordic Wine Challenge 2012 - tävlingen vars mål är att utse Sveriges mest prisvärda viner!

Målet är att finna Sveriges mest prisvärda viner.

http://www.vinordic.se/for-utstallare/n ... arda-viner

I dokumentet "tävlingsregler" - varför kan jag inte hitta högsta prisnivå á 100kr ?
Trodde nästan något liknande skulle finnas ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Vinordic Wine Challenge 2012

Jag röstar på Winston Churchill 1999. Men jag får nog inte plats i juryn. :D
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
SV: Vinordic Wine Challenge 2012

Jag röstar på Winston Churchill 1999. Men jag får nog inte plats i juryn. :D

Jag tror du har för god smak för att sitta med i juryn!
 

chambertin

Medlem
SV: Vinordic Wine Challenge 2012

Peder skrev:
Bengt Göran Kronstam berättar om hur man ställer dom dyra vinerna mot extremt billiga viner i Vinordic 2012. Fantastiskt filmat och otroligt intressant tävling.

http://www.vinordic.se/for-besokare/fil ... lenge-2012
Lite OT men kameratekniken påminner mig om när min yngste son (då 6 år) sprang omkring och väldigt närgånget fotograferade vår Golden Retriever med digitalkamera + blixt.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vinordic Wine Challenge 2012

Jag gillar när kameran går ifrån och ljudet försvinner ;D
Sen orkade jag inte se mer , tänk att karln inte har någon som helst självinsikt
 

Andreas L

Medlem
SV: Vinordic Wine Challenge 2012

Anders Landström skrev:
Skit per krona. Det är väl bara i Sverige det är viktigt. Det är inte gott men det är billigt, så prisvärt :)

Inte klar på vadbetyder. Visste inte om att det fanns EU-certifierade tävlingar. För mig låter det nys och dumheter.

PS. Vem sitter i juryn. Låter som vii kommer att ha Larsson,Mölstad,Kronstam

Du kan väl specificera vilken Larsson du menar... ;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vinordic Wine Challenge 2012

Anders Landström skrev:
Vem sitter i juryn. Låter som vii kommer att ha Larsson,Mölstad,Kronstam

Får man anta att åtminstone de som har fastnat på filmklippet finns med i juryn? De jag känner igen är:

-B-G Kronstam, framför kameran :)
-Josephine Edelskog, blondinen i svart tröja och solbrillor i pannan
-Jan Rosborn, i grå skjorta och svarta byxor
-Magnus Waern, i grön tröja och blåjeans

Två av dessa tycker jag absolut hör hemma i en seriös jury. Minst fem personer till syns i bilden utan att jag känner igen dem.
 
Toppen