Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinordic

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Vilka av er glada gubbar ska ut på mässan i veckan?

Själv kommer jag att vara där hela veckan och kuska, men förhoppningsvis så hinner man väl gå runt lite!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Vinordic

Dessvärre måste jag ha barnen under veckan och de är inte välkomna på mässan, så jag missar den i år :(
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinordic

Stackars du!

Då får du tänka glada tankar när jag står där och sliter under fredag och lördag när all pöbel är där och frågar efter "dyra viner, för de har aldrig druckit dyra viner". Seriöst, efter allmänhetens framfart på den mässan så vill man kraftigt begränsa rösträtten och införa skottpengar på munskänkar som vandrar omkring med en tastevin runt halsen.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Vinordic

Krug skrev:
Stackars du!

Då får du tänka glada tankar när jag står där och sliter under fredag och lördag när all pöbel är där och frågar efter "dyra viner, för de har aldrig druckit dyra viner". Seriöst, efter allmänhetens framfart på den mässan så vill man kraftigt begränsa rösträtten och införa skottpengar på munskänkar som vandrar omkring med en tastevin runt halsen.

Ja, då jag inte är i branschen, men har kontakter där har jag aldrig varit på pöbeldagarna, utan smitit in på proffsdagarna.
Dock har jag bevistat "Det goda köket" och träffat på "Korv med mos-maffian".

Jag har ett par tastevins liggande som jag fått på Marche aux Vins i Bourgogne, de är jättebra att förvara gitarrplektrum i :)
 

Helen

Medlem
SV: Vinordic

Mysonoxen skrev:
Dessvärre måste jag ha barnen under veckan och de är inte välkomna på mässan, så jag missar den i år :(

Mysen du kan dumpa barnen hos mig i butiken :eek: Jag tar betalt per påbörjad timme.

Taste de vin är perfekta askkoppar..

Jag kommer inte att vara på mässan i år, gubben min kommer att vara där på lördag.
Vi hade tänkt ställa ut i år men väntar nog med att ställa ut på det goda köket.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Vinordic

1CRU skrev:
Mysen du kan dumpa barnen hos mig i butiken :eek: Jag tar betalt per påbörjad timme.

Taste de vin är perfekta askkoppar..

Jag kommer inte att vara på mässan i år, gubben min kommer att vara där på lördag.
Vi hade tänkt ställa ut i år men väntar nog med att ställa ut på det goda köket.

Det lär vara rejält betalt då de är som elefanter i glashus båda två. I morse väcktes jag kl. 4 av att min dotter slängde en speldosa i skallen på mig från spjälsängen, sedan var det fullt ös och jag är mer död än levande och glad att vara ledig idag.
 

anders

Medlem
SV: Vinordic

För att lägga än mer sten på bördan så kan jag meddela att jag gjorde en omvänd gräsänkling och spenderade hela helgen i München utan fru och barn.

Sagda söndag spenderades i sängen till halv tolv. Sedan en skön vattenrakning i lugn och ro. Tog därefter ett varv runt kvarteret i maklig takt för att syna in vad som skulle slinka ner till brunch. Efter noggranna studier föll valet på en pizzeria med riktig vedugn. Pizzan var suverän vilket inte är bra, restaurangen ligger bara 50 meter från min ytterdörr, kan bli jobbigt med dieten... Till pizzan ställdes en halv Mass. Där satt jag ute i vårsolens värmande 20 grader och njöt. När pizza och öl hade försvunnitfrån tallriken spankulerade jag bort till glassbaren och tog mig en liten tvåkulorsstrut. Därefter gick jag tillbaka till min lägenhet då jag efter ett så här hårt arbete var i behov, och också förtjänt, av en siesta.
Två timmar senare begav jag mig ut i Englischer Park som är ett stort grönområde som sträcker sig som en tunga från de norra tassemarkerna av München och hela vägen in till centrum. Strosade runt i värmen och kom så småningom fram till en Biergarten. Beställde en halv Mass för att orka med den långa och mödosamma vägen hem. Tog mig en tupplur till, jag ville inte komma trött till restaurangen där seriösa viner skulle expedieras. Mer om detta kommer i middagstråden.

Ibland, bara ibland, är livet fan ta mig helt underbart!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Vinordic

anders skrev:
För att lägga än mer sten på bördan så kan jag meddela att jag gjorde en omvänd gräsänkling och spenderade hela helgen i München utan fru och barn.

Sagda söndag spenderades i sängen till halv tolv. Sedan en skön vattenrakning i lugn och ro. Tog därefter ett varv runt kvarteret i maklig takt för att syna in vad som skulle slinka ner till brunch. Efter noggranna studier föll valet på en pizzeria med riktig vedugn. Pizzan var suverän vilket inte är bra, restaurangen ligger bara 50 meter från min ytterdörr, kan bli jobbigt med dieten... Till pizzan ställdes en halv Mass. Där satt jag ute i vårsolens värmande 20 grader och njöt. När pizza och öl hade försvunnitfrån tallriken spankulerade jag bort till glassbaren och tog mig en liten tvåkulorsstrut. Därefter gick jag tillbaka till min lägenhet då jag efter ett så här hårt arbete var i behov, och också förtjänt, av en siesta.
Två timmar senare begav jag mig ut i Englischer Park som är ett stort grönområde som sträcker sig som en tunga från de norra tassemarkerna av München och hela vägen in till centrum. Strosade runt i värmen och kom så småningom fram till en Biergarten. Beställde en halv Mass för att orka med den långa och mödosamma vägen hem. Tog mig en tupplur till, jag ville inte komma trött till restaurangen där seriösa viner skulle expedieras. Mer om detta kommer i middagstråden.

Ibland, bara ibland, är livet fan ta mig helt underbart!

Det var över tre år sedan jag kunde rå om mig själv så där, och alla småbarnsföräldrar nickar nog instämmande då jag utbrister : Fy fan vad nice det där låter!

Grattis, mannen, det var du värd! :)
 

morgil

Medlem
SV: Vinordic

Eftersom jag tillhör "pöbeln", dock ej munskänkarna, lol, så kommer jag att försöka besöka mässan för att se om jag kan hitta några nya godsaker på fredag.
 

The Pint

Medlem
SV: Vinordic

Hade tänkt åka dit i dag. Planen var att gå fram till alla som skulle kunna vara Krug och be om att få smaka på "dyra viner, för jag har aldrig druckit dyra viner". Men hustruns värkar började i natt, så nu är det stand by-läge på gasen i botten till Karolinska som gäller. Får bli vinmässa någon annan gång i stället.
 

anders

Medlem
SV: Vinordic

The Pint skrev:
Men hustruns värkar började i natt, så nu är det stand by-läge på gasen i botten till Karolinska som gäller. Får bli vinmässa någon annan gång i stället.

Jag ger mig fan på att hon gjorde det med flit. :D
 

anders

Medlem
SV: Vinordic

Får förresten lägga till lycka till, grattis i förskott och njut av dina sista timmar i frihet. Får jag rekommendera att du spenderar dessa sovandes då det kan bli begränsat med det framöver.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Vinordic

anders skrev:
Får förresten lägga till lycka till, grattis i förskott och njut av dina sista timmar i frihet. Får jag rekommendera att du spenderar dessa sovandes då det kan bli begränsat med det framöver.

Det där skriver jag under på.

Sedan man lekt Michael Schumacher finns det inte så mycket för pappa att göra än att bara sitta och känna sig maktlös och få handen krossad.

Jag har brutit arm mot en av de bästa i Sverige och hade följaktligen inte en chans, men min frus klämgrepp då hon födde första barnet var inte av denna världen och armbrytarens behandling av min näve kändes mild vid jämförelse. Jag hade ont i flera dagar efteråt, men det får det väl vara värt en stund som denna...
 
Toppen