Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinpratarna pratar champagne med finewines.se

Trådskapare
A
Aldrig hört denna pod förut, tyckte det var intressant men för att ge kritik så tycker jag det var Anders som var intressant. Bra berättar röst och kul att lyssna på. Jag röstar på en Finewines pod istället dock med gästande medlemmar.

Det var väl själva tanken då jag var gäst, så fick lite mer utrymme. Tyckte det var kul och att de andra hjälpte mig att komma fram

En pod för finewines, bra idé. Vi har mycket folk på forumet som är långt kunnigare än mig. Vi kan göra det ännu intressantare med rätt deltagare.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Det var väl själva tanken då jag var gäst, så fick lite mer utrymme. Tyckte det var kul och att de andra hjälpte mig att komma fram

En pod för finewines, bra idé. Vi har mycket folk på forumet som är långt kunnigare än mig. Vi kan göra det ännu intressantare med rätt deltagare.
Vad för mick använde dom? skulle det funka med en portastudio med mick tro?
 
Trådskapare
A
Det var väl själva tanken då jag var gäst, så fick lite mer utrymme. Tyckte det var kul och att de andra hjälpte mig att komma fram

En pod för finewines, bra idé. Vi har mycket folk på forumet som är långt kunnigare än mig. Vi kan göra det ännu intressantare med rätt deltagare.

Vårt detltagandet hos Vinpratarna har inspirerat bloggare att komma upp med nya innovativa lukt- och ljudtävlingar. Läs och njut.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag tror att ditt framträdande gjorde mer för Vinpratarna än vad podcasten gjorde för finewines. Du lyfte verkligen deras podcast men jag skulle gissa att de flesta av deras lyssnare (som kanske inte är så jättemånga…) redan har hittat till forumet (åtminstone läst det) ändå.
Kanske det fanns en förklaring till att Anders ändå var vänlig nog att ställa upp? :)
Ba95gnRIMAAmBet.jpg:large
 

Peder

Medlem
Vad för mick använde dom? skulle det funka med en portastudio med mick tro?

Mikrofonen ser ut som en Nuemann TLM103 - Märket Neumann är mikrofonernas Rolls Royce och är tillverkade i Tyskland och en Neumann mikrofon kostar cirka 10.000 och uppåt. Tittar man på frekvenskurvor så är dessa mikar väldigt fina, men för att göra en podcast så klarar man sig med betydligt billigare mikrofoner.

/Peder
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Mikrofonen ser ut som en Nuemann TLM103 - Märket Neumann är mikrofonernas Rolls Royce och är tillverkade i Tyskland och en Neumann mikrofon kostar cirka 10.000 och uppåt. Tittar man på frekvenskurvor så är dessa mikar väldigt fina, men för att göra en podcast så klarar man sig med betydligt billigare mikrofoner.

/Peder
Hmm okej, kändes inte som att ljudet var riktigt i toppkvalitet, men en Zoom H4 skulle säkert kunna funka, blir lätt och redigera sen iaf.
 

Peder

Medlem
Hmm okej, kändes inte som att ljudet var riktigt i toppkvalitet, men en Zoom H4 skulle säkert kunna funka, blir lätt och redigera sen iaf.

Det beror åtminstone inte på mikrofonen. Kanske för många som delar på den. Neumann is the shit - det är som Krug för en ljudälskare. :)
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Det beror åtminstone inte på mikrofonen. Kanske för många som delar på den. Neumann is the shit - det är som Krug för en ljudälskare. :)
Jo kan ju bero på rummet dom är i också såklart.
Skulle Krug börja göra mickar så skulle som nog vara bättre än Neumann :rolleyes:
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Skulle Krug börja göra mickar så skulle som nog vara bättre än Neumann :rolleyes:
Krug har ju just gett sig in i "ljudbranschen" med Krug Shell, en hörlur som passar ovanpå ett Riedelglas, och möjliggör att man lyssnar på bubblorna. Se video här. Borde slå ut råsaftpressen som årets julklapp, men tyvärr har jag inte sett den säljas i Sverige. Eller kanske så dumt att klockorna stannar, jag vet inte riktigt.
 

Magnus Ö

Medlem
Jag hörde första delen av Champagne temat häromdagen och det var bra (som de flesta avsnitten). Ser redan fram emot nästa. :)
Dock kanske jag är en av få som hittade podden före jag hittade detta forum (?).
 

Grube

Medlem
Mikrofonen ser ut som en Nuemann TLM103 - Märket Neumann är mikrofonernas Rolls Royce och är tillverkade i Tyskland och en Neumann mikrofon kostar cirka 10.000 och uppåt. Tittar man på frekvenskurvor så är dessa mikar väldigt fina, men för att göra en podcast så klarar man sig med betydligt billigare mikrofoner.

/Peder
Mycket riktigt en Neumann! Beror enbart på att den + ljudkort redan finns i den musikstudio jag har, anser också att det annars funkar exakt lika bra med en enkel usb-mick. Använder annars Neumann mest till att spela in sång, vilket den gör med den äran – bra frekvensomfång och en inbyggd värme.
 

Grube

Medlem
Mycket riktigt en Neumann! Beror enbart på att den + ljudkort redan finns i den musikstudio jag har, anser också att det annars funkar exakt lika bra med en enkel usb-mick. Använder annars Neumann mest till att spela in sång, vilket den gör med den äran – bra frekvensomfång och en inbyggd värme.
(Kostar dock inte fullt så mycket. Går att köpa ny för runt 7000 och jag köpte min billigare än så begagnad)
 
Trådskapare
A
Del 2 av finewines.se pratar champagne med Vinpratarna är nu tillgänglig. Vi provar två viner från odlare som ligger lite utanför de mer kända områdena, Vouette et Sorbee Fidèle och St-Anne Chartogne-Taillet.
 
  • Like
Reactions: Jos
Toppen