Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

vinprovning på distans i pandemins tidevarv - behållare?

Hej hej

Inspirerad av bl a @buteljen som genom brittisk firma deltagit i provningar där man fått småflaskor skickat till sig har jag tänkt att försöka ordna en liten provning där jag häller upp på småflaska eller stora förslutningsbara provrör och skickar/levererar till kollegorna på jobbet. Finnas det någon som har koll på var man kan få tag på bra behållare? Jag tänker att det ska rymma 5-10 cl. Alla uppslag välkomna!

alla tips tas tacksamt emot! @Jos @thunberg @Mattias Schyberg @Swedish @Anders Landström @Peder @Helen @StefanAkiko och alla andra
 

buteljen

Medlem
Hej hej

Inspirerad av bl a @buteljen som genom brittisk firma deltagit i provningar där man fått småflaskor skickat till sig har jag tänkt att försöka ordna en liten provning där jag häller upp på småflaska eller stora förslutningsbara provrör och skickar/levererar till kollegorna på jobbet. Finnas det någon som har koll på var man kan få tag på bra behållare? Jag tänker att det ska rymma 5-10 cl. Alla uppslag välkomna!

alla tips tas tacksamt emot! @Jos @thunberg @Mattias Schyberg @Swedish @Anders Landström @Peder @Helen @StefanAkiko och alla andra

Jag har beställt mina glasflaskor från dessa två onlinebutiker:
https://opella.se/product.html/glasflaska-60-ml?category_id=16
https://opella.se/product.html/kapsyl-glasflaska-28-mm-2?category_id=26
https://naturkosmos.se/product.html/glasflaska-100-ml-m-brytkapsyl?category_id=460

Finns nog även alternativ i plast :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej hej

Inspirerad av bl a @buteljen som genom brittisk firma deltagit i provningar där man fått småflaskor skickat till sig har jag tänkt att försöka ordna en liten provning där jag häller upp på småflaska eller stora förslutningsbara provrör och skickar/levererar till kollegorna på jobbet. Finnas det någon som har koll på var man kan få tag på bra behållare? Jag tänker att det ska rymma 5-10 cl. Alla uppslag välkomna!

alla tips tas tacksamt emot! @Jos @thunberg @Mattias Schyberg @Swedish @Anders Landström @Peder @Helen @StefanAkiko och alla andra
Har små flaskor i bulk på jobbet, men är inte inköpare. Är dock anpassade för kemikalier och säkert dyra för privatpersoner.

Ska kolla upp vad vi har. Tror typen hade passat perfekt!
 

Mattias Schyberg

Administratör

buteljen

Medlem
På Ica (av typ maxi) har jag köpt små flaskor som har plats för 12,5cl. 19,90:- kostar de.

https://handla.ica.se/handla/produkt/glasflaska-med-kork-12-5cl-bormioli-rocco-id_p_8004360081602


Har använt mycket småflaskor och tycker de där med "snäppkork" är usla och alldeles för osäkra att distribuera ut vin i. Många läcker. Skulle välja skruvkork alla dagar i veckan :).
 

Jos

Medlem
Hej hej

Inspirerad av bl a @buteljen som genom brittisk firma deltagit i provningar där man fått småflaskor skickat till sig har jag tänkt att försöka ordna en liten provning där jag häller upp på småflaska eller stora förslutningsbara provrör och skickar/levererar till kollegorna på jobbet. Finnas det någon som har koll på var man kan få tag på bra behållare? Jag tänker att det ska rymma 5-10 cl. Alla uppslag välkomna!

alla tips tas tacksamt emot! @Jos @thunberg @Mattias Schyberg @Swedish @Anders Landström @Peder @Helen @StefanAkiko och alla andra
Hade det inte varit för Corona så hade jag tipsat dig om att slå två(tre?) saker i en smäll genom en weekendresa, njut ett gäng GT och Bloody Mary på flyget och behåll de tomma 5cl-flaskorna :p
 

Johan L

Medlem
Det är ju rätt vanligt bland whiskynördarna att skicka små flaskor med whisky som de tappat över själva, vad använder de för flaskor? Säkert lite mindre volym än vad som är rimligt för vin men kanske finns samma typ i större storlek.
 
Toppen