Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinresväska

Är det någon som kan rekommendera en vinresväska? Jag behöver få plats med t.ex. champagner med lite mer udda former än den traditionella "rödvinsformen".

En av dom få jag hittat är denna som jag tycker ser helt ok ut: http://www.wolf.se/9.html

Kommentarer?
 

SUPRA

Bäst
SV: Vinresväska

Kollade med en vän, tack Peter, han är mycket nöjd med sin och det är samma som i din länk.

Här är ett annat alternativ, dock stöldbegärlig i sig...
http://www.simplecase.net/twelve-bottle ... -2124.html

12btl_wine_safe-1.jpg
 

CH

Medlem
SV: Vinresväska

Det kanske inte är ett rimligt förslag men det finns ju Krug trunks. Tyvärr är de väldigt dyra om det fortfarande finns några kvar att köpa.
 

SUPRA

Bäst
SV: Vinresväska

Hmm, jag ska till London i December. Jag är ju ganska så sugen på en sån väska också.
 

SUPRA

Bäst
SV: Vinresväska

shorepower skrev:
Köp en Samsonite och gå till en som jobbar med skumplast typ

http://www.skumplasten.se/

Ingen dum idé, finns massor av liknande bolag.

Då kan man ju ta sin befintliga favvoväska och göra en specialinredning till den.

Tänk dock på att en 75 cl väger mer än man tror, omkring 1.5 kg tror jag? ???

Så 10-12 flaskor är nog smart att hålla sig kring om man ska flyga, då borde man hamna kring totalt 20 kg.
 

anders

Medlem
SV: Vinresväska

Japp, min standardpackning: 12 flaskor, tandborste och ett par kalsonger. Man vill ju inte betala en massa för övervikt. :D
 

CH

Medlem
SV: Vinresväska

anders skrev:
Japp, min standardpackning: 12 flaskor, tandborste och ett par kalsonger. Man vill ju inte betala en massa för övervikt. :D

Precis, vad mera kan man behöva?
 

Ulf S

Medlem
SV: Vinresväska

Skumpatorsk,

Jag har den väskan som du länkade till och den funkar toppenbra. Antingen kör man 12 flaskor och en skjorta, eller också nöjer man sig med 5 flaskor för att få plats med kostym, necessär och present till barnen. Den funkar lika bra i bägge fallen.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinresväska

Ulf S skrev:
Skumpatorsk,

Jag har den väskan som du länkade till och den funkar toppenbra. Antingen kör man 12 flaskor och en skjorta, eller också nöjer man sig med 5 flaskor för att få plats med kostym, necessär och present till barnen. Den funkar lika bra i bägge fallen.

Det är så underbart med vinnördar och deras packnigsvanor.

Ulf S>>> Grattis till steget ut i egenföretagarträsket! ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vinresväska

Krug skrev:
Det är så underbart med vinnördar och deras packnigsvanor.

Har fikapause i arbetet (egenföretagare som man är och jobbar en söndag) och läser era gamla inlägg här.

Ang att få med sig pavor på flyget sörjer jag tiden innan Luftfartstyrelsen nödgades införa vätskekontroll för handbagaget.
Sommaren 2006 var jag en av gångerna då jag var ned till Champagne utan bil och flög istället. Tänkte jag kunde ha en weekend med mat & vin men utan fler inköp än ett par flaskor. Kontrollvägde hemmavid att en flaskkasse i tyg med plats för 6 champagnepavor vägde 0,3 kg över tillåten handbagagevikt. Perfekt, jag skulle kunna köpa 6 godingar! Men inte gick det, när det finns så mkt härliga vintage att få fatt på till så bra priser så är 6 pavor intet!

Som gammal flygplatsmänniska kunde jag reglerna med att handbagage inte inkluderar handväska, paraply och ytterplagg, d v s dessa ting vägs inte. En bra kunskap visade det sig när jag fann att min handväska rymde 2 champagneflaskor. Tog sedan en chansning och hade en nylånkasse a la modell jympapåse som jag stoppade ytterliggare 2 pavor i och slängde nonchalant över ena axeln, gömd bakom handväskans front.

Kom därmed hem med 10 pavor i handbagaget! Måtte de häva vätskerestriktionen ombord snart, det sägs vara på väg men inget datum är nämnt än så länge.

Jag fick nyligen tipset att annars lägga blöjor kring pavorna och checka in dem i vanliga bagaget, stötdämpande och finfin sugförmåga om en olycka skulle vara framme.

Ni vet väl att om ni har en pava rött som går sönder i erat incheckade bagage och den läcker så den förstör andras bagage så blir ni själva ersättningskyldiga mot era medresenärers förstörda bagage.
 
Toppen