Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinsnobbar

F

Förundrad

Vin är ett livsmedel som andra. Att det finns personer som lägger 100-tals kronor på vin är bara ett uttryck för bristande självförtroende.

Kan inte sägas tydligt nog. Skaffa ett liv istället
 

gece

Man vänjer sig.
attachment.php
 

fabio

Medlem
Dito på trolltyg i tomteskogen

Jag biter ändå - Här trodde jag i min enfald att min hobby berikade mitt liv :D För att inte tala om alla trevliga människor man lärt känna genom detta livsmedel...
Beklagar bara att trådskaparen inte hade några mer konstruktiva tips på vad jag borde syssla med istället
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vin är ett livsmedel som andra. Att det finns personer som lägger 100-tals kronor på vin är bara ett uttryck för bristande självförtroende.

Kan inte sägas tydligt nog. Skaffa ett liv istället
För att mötas halva vägen och ge dig lite förståelse.

Vi tycker generellt om vin på finewines.se och tycker att viner för 100-tals kronor (eller avsevärt mer) smakar intressant och gör vår vardag lite ljusare samt roligare. Vi hade kunnat köpa det billigaste som finns att hitta, men vi dricker inte vin för att bli fulla, dvs det är inte mest alkohol per krona som vi tycker gör vin intressant. Tycker du själv att du lika gärna kan blanda bark i brödet som på 1800-talet för att maten skall bli billigare, eller tycker du det kan vara värt att spendera några kronor på att äta lite anständigare? Om du svarar "ja" på den frågan så kanske du förstår, om inte så kan du helt enkelt inte förstå innebörden av livskvalitet och inte heller hur en livsnjutare tänker.
 

vininfo.nu

Medlem
Vin kan vara så mycket mer än bara en simpel måltidsdryck...

Vin är kärlek, passion, känslor, hängivenhet, kultur, historia, traditioner, upplevelser, gemenskap, och så mycket mera... Vin är dessutom världens kanske viktigaste livsmedel. Vinplantan var en av dom första växterna där hela den genetiska koden "knäckts" (ref). Finns ingen växt, eller för den delen enskild livsmedelsprodukt, som har i närheten av vinets uppmärksamhet vare sig när det gäller publicerade vetenskapliga artiklar eller för den delen akademiska institutioner. Otaliga är dom universitet och forskningscentrum som är - mer eller mindre - helt hängivna vinplantan och dess användningsområde.

Ref. French-Italian Public Consortium for Grapevine Genome Characterization. Nature advance online publication, doi:10.1038/nature06148 (2007).
 
Kan man inte bara se till att icke registrerade medlemmar inte har möjlighet att skapa trådar.
Troll kan väl få trolla på andra ställen så kan vi ägna oss åt vår hobby i lugn och ro och glädjas åt varandras entusiasm.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Kan man inte bara se till att icke registrerade medlemmar inte har möjlighet att skapa trådar.
Troll kan väl få trolla på andra ställen så kan vi ägna oss åt vår hobby i lugn och ro och glädjas åt varandras entusiasm.
Som Hard Rock Café: Love all, Serve all!
Som irländare: All guests make us happy: Some when they come, some when they leave.
Som. Benjamin Franklin: Guests, like fish, begin to smell after three days.

...och hur tror du IOGT-folket uppfattar @vintomas och @Anders Landström på DERAS forum då?
Sannolikt som troll med tomtar på loftet...

Jag ser detta troll som ett försök av lotteriförsäljarna att "ge igen". :p
 
Som Hard Rock Café: Love all, Serve all!
Som irländare: All guests make us happy: Some when they come, some when they leave.
Som. Benjamin Franklin: Guests, like fish, begin to smell after three days.

...och hur tror du IOGT-folket uppfattar @vintomas och @Anders Landström på DERAS forum då?
Sannolikt som troll med tomtar på loftet...

Jag ser detta troll som ett försök av lotteriförsäljarna att "ge igen". :p
Vi vet hur vi uppfattas, ett sådant där " vi-som-dricker-fin-vin-forum"

Vi håller gästdelen öppen och den kommer modereras hårt Inlägget som startade tråden var ett gränsfall då den inte tillför något men då jag så den hade redan en diskussion startat som iallafall var någorlunda balanserad.
 

sunqan

Vinös
I princip har ju människan rätt. Lika rätt som en person som förundras över att folk köper hängmörat kött för dyra pengar när man kan köpa en bit oxfilé för 130 spänn kilot, eller tryffel, eller störrom
Det är ju bara mat.
 

sunqan

Vinös
lite väl hårt att idiotförklara "förundrad", tycker jag - det gjorde personen så bra själv med sitt "get a life"-avslut. man behöver ju inte skriva HEN på näsan :)
 

Jos

Medlem
Haha... Jag håller med Vino Fino :D

Samtidigt som jag har knapp förståelse om någon på forumet känner sig påhoppad så hoppas jag verkligen ändå att ingen gör det. För som sagt, det är ju bara lite kul! Hade dock blivit ändå mer underhållande om trådskaparen varit lite mer seriös i sitt trollande och även tagit/fortsatt diskussionen :)
 
Toppen