Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinställ

Trådskapare
A
SV: Vinställ

Jag letar efter en firma som kan svetsa ihop vinställ som liknar den bifogade. Någon som har tips på en firma som gör den här typen av jobb. Bra kvalité är ju viktigt men jag söker inte någon som ska spendera sin livstid på ett arbete.

2479059


Så bumpar den här tråden igen.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Vinställ

shorepower skrev:
Jag letar efter en firma som kan svetsa ihop vinställ som liknar den bifogade. Någon som har tips på en firma som gör den här typen av jobb. Bra kvalité är ju viktigt men jag söker inte någon som ska spendera sin livstid på ett arbete.

2479059


Så bumpar den här tråden igen.
Liknar väldigt mycket inredningen på Grappe, hör med den tillverkaren.
 
Trådskapare
A
SV: Vinställ

magnum skrev:
Liknar väldigt mycket inredningen på Grappe, hör med den tillverkaren.
Tänkte mer något liten firma på landet, I Stockholm finns det en nationalekonom under varje buske, men en svetsare hittar man inte så lätt. Har via NPU haft kontakt med några, de har eventuellt tid senare i höst och som de sa "det blir inte billigt" :)
 
SV: Vinställ

-"det blir inte billigt".....-

Det är "bara" att försöka räkna efter hur många löpmeter stål det blir :eek: +kapkostnad ??? + någon duktig som kan svetsa... :-X och någon som kan lacka....
 
Trådskapare
A
SV: Vinställ

sirlongfellow skrev:
-"det blir inte billigt".....-

Det är "bara" att försöka räkna efter hur många löpmeter stål det blir :eek: +kapkostnad ??? + någon duktig som kan svetsa... :-X och någon som kan lacka....
Nu skriver ju inte Anders här längre, han hade vid detta laget med fragda runt munnen kastat sig över mig med okväden om Stockholmare. Men nu är det ju så, jag känner inte så många som svetsar :)
 

Helen

Medlem
SV: Vinställ

shorepower skrev:
Jag letar efter en firma som kan svetsa ihop vinställ som liknar den bifogade. Någon som har tips på en firma som gör den här typen av jobb. Bra kvalité är ju viktigt men jag söker inte någon som ska spendera sin livstid på ett arbete.

2479059


Så bumpar den här tråden igen.

Är det buren i sig som du gillar, alltså att du kan låsa om dina viner? eller är det att det är fack som du staplar i?
Jag kan ha en annan lösning. Jag skickar dig ett pm senare om det är ok.
 
SV: Vinställ

CH skrev:
De kränger bara vinställ och inte hela skåp som jag antar att shorepower söker.
v_skogh har annars deras ställ har jag för mig och har vad jag hört tyckt de funkat bra.

Säljer även låsbara skåp numera:

Finns på förfrågan:

Från hemsidan:

Låsbart skåp - perfekt för t.ex. bostadsrätts- föreningar där varje lägenhet kan ha ett antal fack.



Låsbara skåp hos bostadsrättsförening.

Stativ för fristående uppställning av vinställen. Kan göras enkelsidigt eller dubbelsidigt.
 
Trådskapare
A
SV: Vinställ

CH skrev:
Hur många ska du ha?
Runt 800-1000 flaskor ska väl in. Därför gillar jag den här typen där man kan stappla

Helen skrev:
Är det buren i sig som du gillar, alltså att du kan låsa om dina viner? eller är det att det är fack som du staplar i?
Jag kan ha en annan lösning. Jag skickar dig ett pm senare om det är ok.

Absolut, PM gärna

Guayabera skrev:
Dom här verkar kunna fixa det:

http://www.quercia.se/Vin-produkter.htm

Dock ingen personlig erfarenhet av företaget.

CH skrev:
De kränger bara vinställ och inte hela skåp som jag antar att shorepower söker.
v_skogh har annars deras ställ har jag för mig och har vad jag hört tyckt de funkat bra.

Behöver inte ett skåp men modellen som sådan. Funkar också i den källaren jag ligger
 

v_skogh

Medlem
SV: Vinställ

CH skrev:
De kränger bara vinställ och inte hela skåp som jag antar att shorepower söker.
v_skogh har annars deras ställ har jag för mig och har vad jag hört tyckt de funkat bra.

Rätt att de fungerat bra.
Tyvärr är konsolerna som håller ihop de båda sidorna i plast, något som drar ner helhetsintrycket en del.
Nu börjar dock planerna för utbyggnad av huset falla på plats vilket möjliggör att jag kan använda ett helt källarrum för vinförvaring. Då lär jag inte använda samma vinställ utan något mer gediget.
 

Pean

Medlem
SV: Vinställ

Finns färdiga såna lösningar. Svensktillverkade av märket Wine racks of sweden.

Då de tillverkas i sverige kan man säkert lösa varianter.
 
SV: Vinställ

Granqvist vinagentur använder likande "burar" på sina Vincontor. Det borde gå att kolla med dem om var de har gjort sina inredningar.
 
Toppen