Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinställ

john b

Medlem
Säkert schyssta men lite dyra om de ska stå i källaren.
Jag kan varmt rekommendera dessa:

Screenshot_20181224-193924_Chrome.jpg


Från: https://www.pgw.se/vinstall-metall-...p_fA-K-JkJQlMjxCCubNxzBeFapC1g4YaAuvhEALw_wcB

Två riktigt bredbasiga champagneflaskor bredvid varandra lite svettigt. Man får ta en normal champagne och en bred champagne om vartannat. Men de flesta bubbel går utmärkt i rad
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag kör med wineracks of Sweden från www.prowine.se. De är snygga, väldigt stabila och går att kapa till om man exempelvis behöver ta bort ett hörn om man ska in under en trapp.
Den enda nackdelen är att de inte tar prestigeformatet på champagneflaskor utan då får man köpa magnumstället.
Prowine har lite andra varianter också du kan kika på om du är stadd i kassa.

Länk:
https://www.prowine.se/product.html/vinstall-modul?category_id=77
 
Trådskapare
S

Swedy

Medlem
Säkert schyssta men lite dyra om de ska stå i källaren.
Jag kan varmt rekommendera dessa:

Visa bifogad bild 15294

Från: https://www.pgw.se/vinstall-metall-...p_fA-K-JkJQlMjxCCubNxzBeFapC1g4YaAuvhEALw_wcB

Två riktigt bredbasiga champagneflaskor bredvid varandra lite svettigt. Man får ta en normal champagne och en bred champagne om vartannat. Men de flesta bubbel går utmärkt i rad

Intressant... Du har absolut en poäng gällande priset/källaren.
Min spontana tanke när jag kollar på priset är; håller detta?!:rolleyes:
Är garanterat inget sämre än något annat, men man blir nojig och tänker att hela skiten ska rasa ihop:D
 
Trådskapare
S

Swedy

Medlem
Jag kör med wineracks of Sweden från www.prowine.se. De är snygga, väldigt stabila och går att kapa till om man exempelvis behöver ta bort ett hörn om man ska in under en trapp.
Den enda nackdelen är att de inte tar prestigeformatet på champagneflaskor utan då får man köpa magnumstället.
Prowine har lite andra varianter också du kan kika på om du är stadd i kassa.

Länk:
https://www.prowine.se/product.html/vinstall-modul?category_id=77

Såg mycket gediget ut! Ogillar det där med att stället inte tar ”alla” flaskor... Vilket iofs inte verkar vara något konstigt?!
Har du någon koll på hur ett magnumställ håller en vanlig flaska, borde väl inte vara några bekymmer?!o_O
Har du dina monterade ovanpå varandra?
 
Last edited:

john b

Medlem
Intressant... Du har absolut en poäng gällande priset/källaren.
Min spontana tanke när jag kollar på priset är; håller detta?!:rolleyes:
Är garanterat inget sämre än något annat, men man blir nojig och tänker att hela skiten ska rasa ihop:D

Hade samma farhåga. Men monterat och fastskruvat i väggen känns det absolut stabilt. Testa en. För det priset kan man ju vaska den om du inte blir nöjd. Jag köpte iaf tre till.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Såg mycket gediget ut! Ogillar det där med att stället inte tar ”alla” flaskor... Vilket iofs inte verkar vara något konstigt?!
Har du någon koll på hur ett magnumställ håller en vanlig flaska, borde väl inte vara några bekymmer?!o_O
Har du dina monterade ovanpå varandra?
Magnumstället funkar helt OK för prestigeflaskorna dock inte helt optimalt. Är man riktigt oförsiktig om man drar ut en magnum i facket under kan de trilla ner en våning. Inte så att det blir glaskross men de ligger ju inte helt perfekt. Det gör ju dessvärre inte det där jobbiga prestigeformatet i några ställ, det bästa är att lägga dem omlott öppna hyllor tycker jag.
Är hur som helst väldigt nöjd överlag med de ställen, gedigna och bra kvalité.
Jag har ju blandat lite i min källare med stora fack för viner som man har många av och ställ för de flaskor som man inte har i mängder.

Typ såhär:
(Bild från finewines senaste sjöslag i Kalmar)
20180209_213731.jpg
 

Ekdahl

Medlem
God Jul till att börja med!

Är det någon som har erfarenhet av dessa https://bagarenochkocken.se/dukade-bordet/vin-bar/vintillbehor/?pager_0_53_0=3 ? Får man in champagneflaskor?
Funderar på att köpa någon större modell och ställa ner i källaren...:)

Har både 90 och 42, är väldigt stabila och snygga. Inte bra för champagne dock men låter dessa flaskor ligga kvar i kartongen och vila på översta raden, fungerar så länge man inte har för många champagne.
 

Uncle_Bob

Medlem
Säkert schyssta men lite dyra om de ska stå i källaren.
Jag kan varmt rekommendera dessa:

Visa bifogad bild 15294

Från: https://www.pgw.se/vinstall-metall-...p_fA-K-JkJQlMjxCCubNxzBeFapC1g4YaAuvhEALw_wcB

Två riktigt bredbasiga champagneflaskor bredvid varandra lite svettigt. Man får ta en normal champagne och en bred champagne om vartannat. Men de flesta bubbel går utmärkt i rad

+1 på dessa, väldigt bra och blir "rock solid" när man ankrar dem i väggen.
 
4005932B-61FE-4936-8E98-D559E2B39486.png
Ikeas Ivar, plats för ca 100 flaskor: Robust, varvar hyllor för vinlådor med flaskställ. Tyvärr är flaskhyllplanen en smula ranka i mitten när de är fullastade, särskilt för breda/tunga bubbel. Tillbehör som korgar, krokar, belysning, arbetsbord, hyllan funkar även som arbetsstation vid luftning.
 

Helen

Medlem
Det vinstället kommer garanterat gå till en person som är inredningsintresserad och som inte kan något om vin. Genom åren har jag haft så många kunder som frågat efter "snygga designade vinställ" . De kanske ska förvara toalettpapper i den ;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Det vinstället kommer garanterat gå till en person som är inredningsintresserad och som inte kan något om vin. Genom åren har jag haft så många kunder som frågat efter "snygga designade vinställ" . De kanske ska förvara toalettpapper i den ;)
Just nu är det nog bättre avkastning på investering i toalettpapper än i vin, så 2700 kr hit eller dit kanske inte spelar så stor roll?
 
Toppen