Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

vinvin.se

SUPRA

Bäst
SV: vinvin.se

Andreas skrev:
Från budget till lyx... var är lyxen? och alla champagner fick 5/5, alla är ju i nästan samma priskategori.

Jag tror att det är en stor del av poängen.

Alla som köper eller ska köpa Rotari ska kunna känna att de lurat systemet när de sitter med sin "nära fempoäng" Rotari och njuter.

Lite grann som att lyckas med nåt hemligt avdrag i deklarationen och undgår upptäckt.
 

v_skogh

Medlem
SV: vinvin.se

Sist det stod Rotari på bordet (förövrigt enda gången) hällde vi ut den. Känns inte så jävla prisvärt :D
 

Lando

Medlem
SV: vinvin.se

Rotari är aldrig gott men deras rosé är verkligen så sanslöst vidrig, jag har kanske askonstig smak, men jag får bara inte ner den trots att alla recencenter ger den bra betyg (även i LG om jag minns rätt). Cremant slår Rotari med hästlängder om man vill ha budgetbubbel, jag fattar noll...
 
SV: vinvin.se

SUPRA skrev:
Jens Dolk ger Gosset 6/6 och Rotari 4/6 idagens SVD.
och den 11 december gav han Rotari Rosé 5/6

http://www.svd.se/mathalsa/mathalsa/kop ... 922483.svd

Men jag har börjat resonera så här: det är bra när tidningarna skriver upp viner jag inte gillar och helst, skriver ner eller inte skriver alls om viner jag gillar. Då kommer det att finnas mer för mig att köpa och vinpöbeln kan fortsätta dricka skräpet. Enkelt eller hur, vi borde hylla våra journalister som skriver upp den här typen av viner
 

kayaker

Cyklist
SV: vinvin.se

shorepower skrev:
Men jag har börjat resonera så här: det är bra när tidningarna skriver upp viner jag inte gillar och helst, skriver ner eller inte skriver alls om viner jag gillar. Då kommer det att finnas mer för mig att köpa och vinpöbeln kan fortsätta dricka skräpet. Enkelt eller hur, vi borde hylla våra journalister som skriver upp den här typen av viner
Jag är benägen att hålla med - åtminstone delvis. Det är bra när de skriver ner sån't som jag vill ha. Normalt sett skriver de inte om de vinerna alls. Det värsta är kanske när de baserar sitt skrivande på tidigare årgångar när de inte fått testa den aktuella...
 

vintjej

Medlem
SV: vinvin.se

Lando skrev:
Rotari är aldrig gott men deras rosé är verkligen så sanslöst vidrig, jag har kanske askonstig smak, men jag får bara inte ner den trots att alla recencenter ger den bra betyg (även i LG om jag minns rätt). Cremant slår Rotari med hästlängder om man vill ha budgetbubbel, jag fattar noll...

Håller helt med. Rosén är så vidrig. Fick den på en premiär jag var bjuden på och jag kunde inte få ner den.
Cremant är verkligen så mkt bättre. Och Graham Beck är ännu bättre.
 

J.S.

Medlem
SV: vinvin.se

vintjej skrev:
Håller helt med. Rosén är så vidrig. Fick den på en premiär jag var bjuden på och jag kunde inte få ner den.
Cremant är verkligen så mkt bättre. Och Graham Beck är ännu bättre.

Håller med föregående talare! Graham Beck är faktiskt helt okey! Men jag är ju å andra sidan inte någon champagnenörd direkt ;)
 

Lando

Medlem
SV: vinvin.se

Äh, jag tycker Graham Beck är gott, det är såklart ingen vinupplevelse, men ett habilt bubbel, helt i klass med vissa billigare skumpor och till ett bra pris. För mig går det inte att jämföra med Rotari, för den är äcklig på en helt annan nivå...
 

vintjej

Medlem
SV: vinvin.se

Elvis skrev:
Man blir ju bjuden på sånt ibland, vare sig man vill eller inte...

Ja, vad najs det vore att bli bjuden på bättre saker än det man själv bjuder på. Men man väljer ju tyvärr inte sina bekantas smak - eller brist på sådan.
 
Toppen