Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Visa även andras flaskor på bild

Bastardo

Medlem
Är det oetiskt eller opassande att ta en bild på viner som man har beställt tillsammans med någon vinkompis och publicera här, eller är det helt okej?
Så klart skulle jag nämna att det är inte mina flaskor.
Hur brukar ni göra? Bifogar ni bara bilder på de flaskorna som ni själva ska ha, eller åker det med vinvännens viner också? :p
P.S. Har inte gjort så ännu, men mig veterligen finns det inget lag som förbjuder det.
 

buteljen

Medlem
Kan inte se att det skulle vara intressant för andra på forumet att se vad ens kompis har köpt för finewines. Men man får väl lägga upp vad man vill om det håller sig inom forumets ramar.
 
Trådskapare
Bastardo

Bastardo

Medlem
Kan inte se att det skulle vara intressant för andra på forumet att se vad ens kompis har köpt för finewines. Men man får väl lägga upp vad man vill om det håller sig inom forumets ramar.
Tack, buteljen!
Jag ska överväga saken. Det kan ju vara nyttigt i pedagogiskt syfte att lägga ut billder av deras flaskor också, så kanske någon känner de lite udda vinerna bättre och kan tipsa om goda viner att handla nästa gång.
Det kan inte skada någon, och så länge flaskorna finns hos mig så har jag rätt göra med dem vad jag vill. OM inte vederbörande har tydligt sagt att hans viner får inte agera som fotomodeller … :D
Skriv gärna flera synpunkter, tack. Alltid intressant att se vad människor tycker om olika saker och ting. Men märk väl att jag kanske inte bryr ett jota om vad ni säger och skriver, utan jag gör ändå som jag vill och kan även utelämna informationen att det är inte fråga om just mina egna viner. :p För ingen här kan veta vem som äger rubbet … eller hur.
P.S. Jag måste så klart provocera lite, för annars får man inte några följare.
 
Toppen