Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 10 november 2022

Silex

Medlem
Det är väl bara TS som är kopplat till depå. Websläpp är en gemensam pott för hela landet. Annars hade vi nog hört högljudda klagomål om det.
 

buteljen

Medlem
Ah, det finns andra delar av landet förutom Stockholm som köper från websläppen!? :eek:
Hur mycket har de allokerat till snapphanarna? :p

Edit: Gäller det även websläppen? Låter märkligt.
Aha, tänkte inte på att det var webbsläppstråd. Där finns det säkerligen enbart ett lager
 

katho27

Medlem
Missade Tondonia Blanco p g a att jag klickade först på Rosado (och fick dem), saldot på räknades ner fort på båda medan beskedet var VÄNTA...
Möjligen finns ett begränsat sug på att dela teknik vid webbsläpp men frågar ändå - vilket är korrekt väg om en är ute efter fler produkter?

Har på ett tidigare webbsläpp (minns inte vilket) upplevt att jag s a s klickat för snabbt på produkt två medan sajten laggade VÄNTA.. och då inte fått igenom det första köpet alls. Igår fick jag däremot känslan att jag missade Blanco då jag inväntade bekräftelse på Rosado innan jag vågade klicka på Blanco.

Någon som vet och kan tänka sig dela sin visdom?

Vänligen, K
 

Mexikanaren

Medlem
Missade Tondonia Blanco p g a att jag klickade först på Rosado (och fick dem), saldot på räknades ner fort på båda medan beskedet var VÄNTA...
Möjligen finns ett begränsat sug på att dela teknik vid webbsläpp men frågar ändå - vilket är korrekt väg om en är ute efter fler produkter?

Har på ett tidigare webbsläpp (minns inte vilket) upplevt att jag s a s klickat för snabbt på produkt två medan sajten laggade VÄNTA.. och då inte fått igenom det första köpet alls. Igår fick jag däremot känslan att jag missade Blanco då jag inväntade bekräftelse på Rosado innan jag vågade klicka på Blanco.

Någon som vet och kan tänka sig dela sin visdom?

Vänligen, K
Ibland kan det vara så att Systemets sida bara laddar och håller på att att försöka komma ifatt med anstormningen av klick av mer eftertraktade produkter. Har hänt mig förut på Biondi Santis brunello t.ex att det lilla hjulet i den gröna rutan bara står och tuggar tills man till slut blev utan och fick en köplats (ingen tilldelning).

Men mitt råd till dig skulle vara att försöka klicka på den andra av de 2 du vill ha medans du väntar på den första. Då det hela handlar om (så vitt jag förstått) att Systembolagets hemsida ska hinna ta emot och processa all information den tar emot inom några sekunder.
Det är ju inte precis så att allt annat sätts på kö i webblanseringen bara för att du sitter och väntar på produkt #1 du klickat på.

Dock aldrig sett någonting om att det ska gå för snabbt mellan klick på olika produkter? Brukar t.ex använda både mobil och webbläsare på vissa lanseringar då jag siktar in mig på flera. Men även då jag har haft igång webbläsaren och mobilen (med samma inlog. på Systemet) så har jag aldrig sett något sådant.
Och då har jag ändå lyckats klicka hem väldigt eftertraktade produkter som tagit slut inom några sekunder.
 

katho27

Medlem
Ibland kan det vara så att Systemets sida bara laddar och håller på att att försöka komma ifatt med anstormningen av klick av mer eftertraktade produkter. Har hänt mig förut på Biondi Santis brunello t.ex att det lilla hjulet i den gröna rutan bara står och tuggar tills man till slut blev utan och fick en köplats (ingen tilldelning).

Men mitt råd till dig skulle vara att försöka klicka på den andra av de 2 du vill ha medans du väntar på den första. Då det hela handlar om (så vitt jag förstått) att Systembolagets hemsida ska hinna ta emot och processa all information den tar emot inom några sekunder.
Det är ju inte precis så att allt annat sätts på kö i webblanseringen bara för att du sitter och väntar på produkt #1 du klickat på.

Dock aldrig sett någonting om att det ska gå för snabbt mellan klick på olika produkter? Brukar t.ex använda både mobil och webbläsare på vissa lanseringar då jag siktar in mig på flera. Men även då jag har haft igång webbläsaren och mobilen (med samma inlog. på Systemet) så har jag aldrig sett något sådant.
Och då har jag ändå lyckats klicka hem väldigt eftertraktade produkter som tagit slut inom några sekunder.
Stort tack för svar, det du beskriver låter rimligt.
Vad som hände den gång jag trodde att jag klickade för snabbt på vara nr 2 var nog bara samma som det du beskriver hände för dig med Biondi Santi.
Klickfest så snabbt det går nästa gång det blir aktuellt helt enkelt ;-)
 

Ruotal

Medlem
Fick bli Corimbo I på magnum. Emottager tacksamt tips på hur jag skall tänka kring lagring. Gäller ”rekommenderad” lagring samma fönster som liten butelj eller är det kortare/längre potential för magnum?
 

jrick

Medlem
Fick bli Corimbo I på magnum. Emottager tacksamt tips på hur jag skall tänka kring lagring. Gäller ”rekommenderad” lagring samma fönster som liten butelj eller är det kortare/längre potential för magnum?
Vissa påstår dubbla eftersom det är dubbla mängden vin men samma mängd luft i flaskan. Men i alla fall mycket längre potential på en magnum!
 

Philip W

Medlem
1BDC89F8-D412-4231-8E87-0FC2A3E4005C.jpeg
Om någon inte lyckades att få tag i Biondi Santi Riservan på websläppet så verkar nån på Östermalm ha ångrat sig då den finns på Systembolaget på Nybrogatan. Även en del andra flaskor från olika websläpp.
 
Toppen