Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 10 oktober 2013

Silenos

Medlem
Hittas här .

Jag är mest nyfiken på hur Tryffelsvinet ska kunna sälja 66 pavor de Vogüé Musigny 2011 för mer än vad 2010:an kostade. Inte ens den haussade årgången (med rätta) sålde ju slut direkt. Jag minns att jag fick ett mejl några veckor efter förra årets lansering där de påpekade hur billigt vinet var att köpa i Sverige.
 

kayaker

Cyklist
SV: Webblansering 10 oktober 2013

Silenos skrev:
Hittas här .

Jag är mest nyfiken på hur Tryffelsvinet ska kunna sälja 66 pavor de Vogüé Musigny 2011 för mer än vad 2010:an kostade. Inte ens den haussade årgången (med rätta) sålde ju slut direkt. Jag minns att jag fick ett mejl några veckor efter förra årets lansering där de påpekade hur billigt vinet var att köpa i Sverige.
Ja, det har släppts en hel del 2011:eek:r till högre priser än motsvarande 2010:eek:r nu. Föga förvånande så har de flesta sålt dåligt...
 

fabio

Medlem
SV: Webblansering 10 oktober 2013

En liten föraning om vad 2012:eek:rna kommer kosta... Särskilt med tanke på förväntad kvalité på den lilla skörd som fanns
 

kayaker

Cyklist
SV: Webblansering 10 oktober 2013

fabio skrev:
En liten föraning om vad 2012:eek:rna kommer kosta... Särskilt med tanke på förväntad kvalité på den lilla skörd som fanns
Jo, det är väl tyvärr så. Hursomhelst så väljer jag 2010:eek:r om det finns - eller varför inte 2008:eek:r?!
 

fabio

Medlem
SV: Webblansering 10 oktober 2013

Precis. Köper mycket hellre -08 än -11, åtminstone för lagring. Enligt obekräftade rykten så säger gamlingarna i Beaune att 08:eek:rna väldigt mycket påminner om hur 78:eek:rna var som unga. Man kan ju hoppas...
 
SV: Webblansering 10 oktober 2013

Silenos skrev:
Hittas här .

Jag är mest nyfiken på hur Tryffelsvinet ska kunna sälja 66 pavor de Vogüé Musigny 2011 för mer än vad 2010:an kostade. Inte ens den haussade årgången (med rätta) sålde ju slut direkt. Jag minns att jag fick ett mejl några veckor efter förra årets lansering där de påpekade hur billigt vinet var att köpa i Sverige.

Tack för du la upp den. Vi har inte fått via SB denna gång (heller ska väl jag säga)

66 flaskor för det priset blir minst sagt svårt tror jag
 
SV: Webblansering 10 oktober 2013

Anders Landström skrev:
Tack för du la upp den. Vi har inte fått via SB denna gång (heller ska väl jag säga)

66 flaskor för det priset blir minst sagt svårt tror jag

Fick precis webblanseringen från SB. Lägger upp den när jag är åter i Sverige som referens. Tack till Silenos för att du la upp den tidigt.
 
Toppen