Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 11 april 2013

Systembolagets webblansering den 11 april 2013

2009 Shafer Relentless, 2010 Château Margaux (för pris ganska långt över internationella priser) , 2010 Amarone Dal Forno och bougogne från Domaine Dugat-Py. Även lite CdP och Cornas så en ganska bred lansering.

Som vanligt är dessa uppgifter preliminära

Webblansering 11 april 2013
 

Pontus

Medlem
SV: Webblansering 11 april 2013

Stort tack för listan. Tyvärr är det chockerande många jag vill åt :-X

MVH Pontus
 

Dovberg

Medlem
SV: Webblansering 11 april 2013

Lägger gärna vantarna på en Les Bessards magnum i år igen :) -10 ska tydligen vara bättre än -09 eller? Rätt stor prisskillnad också.
 

Henrik J

Medlem
SV: Webblansering 11 april 2013

Men, skulle inte 2009 Relentless lanseras i T6-T7 lanseringen i början av April? Eller var det ett aprilskämt?
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 11 april 2013

Henrik J skrev:
Men, skulle inte 2009 Relentless lanseras i T6-T7 lanseringen i början av April? Eller var det ett aprilskämt?

Anders Landström skrev:
Systembolagets exklusiva produkter med lansering i vinkällarbutikerna (T6-T7)

Småpartier i vinkällar butikerna med lansering 2 april (T6-T7). I denna lista finns det även med tre produkter som kommer att webblanseras den 11 april.

Som vanligt, listan är preliminär och priser bör alltid kontrolleras mot vad de kostar internationellt.

T6-T7 lansering 2 april 2013
Relentless, Dal Forno samt Chante le Merle Vieilles Vignes var av någon anledning med på T6 listan från Systembolaget men var utmärkta att de lanseras den 11e april
 

Dovberg

Medlem
SV: Webblansering 11 april 2013

Blev två magnum Les Bessards. Fan vad fort Chante le Merle gick. Är det bara pga att den har ökat så mycket i pris internationellt tro?
 

Magikern

Medlem
SV: Webblansering 11 april 2013

Blev 2 Chante Le Merle och en Comas 2009

Riktigt bra priser på de vinerna och de fick räcka för denna gången.

De gick åt fort som sjutton onekligen.

Märkligt att det fortfarande är kvar 195 Relentless efter 8 minuter. Folk kanske tyckte 08:an var överhypad.
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 11 april 2013

Dovberg skrev:
Blev två magnum Les Bessards. Fan vad fort Chante le Merle gick. Är det bara pga att den har ökat så mycket i pris internationellt tro?

Två magnum? Fusk fusk fusk!

Det mesta röda under tusenlappen blev det, förutom Chante le Merle som jag missade. (Lika bra det, har en övervikt på CdP)
 

Jos

Medlem
SV: Webblansering 11 april 2013

Rycktes med i stundens hetta och klickade hem två Chante Le Merle men kommer med största sannolikhet ge bort dom. Ångrar lite beslutet att jag inte tog nån Hermitage till mig själv.
 

Keen

slan
SV: Webblansering 11 april 2013

Martin Berggren skrev:
För att du vet hur mycket man kan få för slantarna på annat håll?


Sitter fortfarande och debatterar med mig själv om jag har råd. Många dyra räkningar som ska betalas :'(
 

fabio

Medlem
SV: Webblansering 11 april 2013

1 Clape Cornas och 2 Clape Renaissance för min del

Lite lockad av Clos ste Hune, men avstod
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 11 april 2013

fabio skrev:
1 Clape Cornas och 2 Clape Renaissance för min del

Lite lockad av Clos ste Hune, men avstod

Grattis, de är alla fullbokad :) och välkommen till forumet.

Det är intressant att se hur få av vinerna denna gång som tog slut direkt. Sprang igår på en SB-anställd och vi diskuterade vilken tydlig måttstock på prisnivå som webblanseringen blivit och den kontroll på priser de av oss som köper den här typen av vin verkar ha.
 

Jos

Medlem
SV: Webblansering 11 april 2013

Gav bort mina Chante Le Merle till en kompis så det blev noll för mig.
 

kayaker

Cyklist
SV: Webblansering 11 april 2013

Augh! I den allmänna villervallan så glömde jag visst bekräfta mina bokningar så det blir andra som får glädja sig åt de flaskorna...
 
Toppen