Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 14 januari 2021

Mexikanaren

Medlem
Fasen, glömde bort släppet, men hade väl inte fått någon Accomasso ändå misstänker jag.

Satt bokstavligt talat och spammade på Accomasso som första-val på släppet men missade den ändå. Så för att vara ärlig så tror jag det hade krävts en rejäl gnutta tur för att få den.
Så inget att sura över för mycket (i mitt tycke)
 

Vingubben

Medlem
Vad tycker du är bra med vinet?
Senast jag drack Rocchetten var det en 2009, vilken var magisk med en härlig kombination av parfym och slankhet. Tycker också hans barbera är riktigt bra. Vi hade med en på en forumprovning i höstas som stod sig väl mot flera namnkunniga motståndare. Får man tag på hans viner till rätt pris, vilket det brukar vara de få gånger de släpps på bolaget, så är det riktiga kap, men på andrahandsmarknaden är priserna ofta tredubbla och då är det svårt att motivera priset. Själv gick jag tyvärr bet i går.
 

Skrutt

Medlem
Senast jag drack Rocchetten var det en 2009, vilken var magisk med en härlig kombination av parfym och slankhet. Tycker också hans barbera är riktigt bra. Vi hade med en på en forumprovning i höstas som stod sig väl mot flera namnkunniga motståndare. Får man tag på hans viner till rätt pris, vilket det brukar vara de få gånger de släpps på bolaget, så är det riktiga kap, men på andrahandsmarknaden är priserna ofta tredubbla och då är det svårt att motivera priset. Själv gick jag tyvärr bet i går.
Har följt din och Håkans diskussion med intresse. Det tycks vara stor flaskvariation på dessa, vilket också är en faktor då jag knappast skulle dricka en inom 8-10 år. Och nu när SB tydligen inte tar emot så gamla reklamationer, blir jag tveksam. Har du, Vingubnen, fått några dåliga flarror?
 

Håkan

Medlem
Har följt din och Håkans diskussion med intresse. Det tycks vara stor flaskvariation på dessa, vilket också är en faktor då jag knappast skulle dricka en inom 8-10 år. Och nu när SB tydligen inte tar emot så gamla reklamationer, blir jag tveksam. Har du, Vingubnen, fått några dåliga flarror?
Har provat två gånger och jag kan definitivt haft dåliga flaskor. Har också hört om flaskvariation.
 

Vingubben

Medlem
Kan inte minnas att jag druckit en Rocchette som jag varit besviken på, tvärt om. Däremot så har Annunziatan inta alltid imponerat, men ingen dålig flaska.
 
Toppen