Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 14 mars 2019

thunberg

Flaskfantast
Administratör
[container]
NummerNamnProducentVarukategoriUrsprungPrisInköpt antal
90557-01Barolo Paiagallo 14 750mlGiovanni CanonicaRÖTT VINBarolo54948
92051-01Brunello di Montalcino V.V. 13 750Le RagnaieRÖTT VINBrunello di Montalcino87966
95743-01Gattinara Tre Vigne 06 750mlGiancarlo TravagliniRÖTT VINGattinara49960
40389-01Ardbeg Drum Committee 52% 700mlArdbeg DistillerySPRITIslay9991365
[/container]
 

jrick

Medlem
Dåligt drag här. Vad tror ni om Paiagallo? Klarade Giovanni att trolla trots förutsättningarna?
Eller är det tyst för att inte väcka den pöbel som sover?
Det jag har läst är väl att den är ganska bra och byggd för lagring, men de där riktiga glädjeskutten som 2012 och 2013 orsakat verkar det inte handla om.
 
En rökig whisky som är slutlagrad på rom-fat vilket ger en touch av banan och ananas. Det låter så otroligt knepigt så den måste inhandlas!

Förra årets samarbete mellan Mackmyra och Plantation som resulterade i Plantation Barbados XO Single Cask Ambassador Rök som är en rom med lätt rökig touch var en underbart rolig "hybrid" som har passat fint i vinter!
 

jrick

Medlem
Redan "försvunnit" 11 flaskor Canonica från inköpt, ner till 48. Är det någon som har tappat eller har Bolis personal förtur?
 
Whiskeyn avdunstade utan jag hann boka någon. Trots jag var där inom en sekund efter klockan slog 10. Är det vanligt?
Klickade och såg bara 1358 krympa till 0 och fullbokad utan att jag kom in i matchen..
 
Whiskeyn avdunstade utan jag hann boka någon. Trots jag var där inom en sekund efter klockan slog 10. Är det vanligt?
Klickade och såg bara 1358 krympa till 0 och fullbokad utan att jag kom in i matchen..
Blev inget för mig heller Martin fastän jag klickade inom tiondelar från och med att knappen slog om... Men om jag såg rätt så stod det att 509 flaskor kunde bokas men blev fullbokade direkt. De köpte väl in 1 365 flaskor så kanske kommer det ut en ny batch på resterande?

Trodde verkligen inte att den skulle vara sååå populär!?
 
Toppen