Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 14 mars 2024

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Bara ett av släppets viner framme för provning. Men vilket vin! Det här är en helt annan liga än de champagner som normalt brukar dyka upp i det tillfälliga sortimentet. Men smakar det så kostar det.
Flight 1.jpg

95089 Philipponnat Clos des Goisses 2014 2879 kr 90 flaskor
N: Vanilj, citron, syren och hasselnöt.
M: Melon, rostat bröd, hasselnöt, halm, citron, syren, sten och smör. Komplext och elegant med hög syra. Hyfsat tillgängligt redan nu. Det här är gott! 94-96p
 

IsKr

Medlem
Alheits Nautical Dawn, Huilkrans och Monument Semillion är flyttade till den 4. april från dagens släpp. Endast Fire by night släpps idag.
 

Martin F

Medlem
Någon som har koll på omdömen om Clos ste Hune 2018? De få jag sett har legat kring 93-94 vilket jag i sammanhanget tolkar som något lågt. 2014 var årets vita för mig förra året så är sugen på en ny pava men köper hellre ett gäng grymma tyskar än en dyr okej fransos.
 
Toppen