Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 15/9

DR Glas

Medlem
En av varje i korgen, men inte bestämt mig än. Ganska häftig prisökning på 300kr (~27%) mot förra året.
Så bokningen är alltså säkrad i korgen? Jag fick förklarat för mej att från SB att bokningen är säkrad först efter bekräftelse. Kanske menade SB bara TS?
 
Trådskapare
buteljen

buteljen

Medlem
Jag säkrade 4 Mourvedre :D.Fantastiskt vin för en mer än oerhört rimlig peng.

I helgen som gick så öppnade jag några slattar jag haft i kylskåpet i flera veckor och försökte gissa vad det var för något.
Ett av vinerna var så in i h-vete bra. Tänkte att det måste vara Grange som jag drack för två veckor sedan, men kunde inte komma ihåg att jag hällt av något från Grange-flaskan. Visade sig vara en slatt Andremily Mourvedre som jag glömt att jag hade kvar efter BYOB'en för 3 veckor sedan.
 
Last edited:

MagnusH70

Medlem
Den kostade 1399 även 2017. Vet inte varför den gick ner 300 spänn 2018.
Jag var på provning tillsammans med Divine igår kväll, och de berättade att de fått väldigt stor tilldelning det året, och kunde därför sänka priset. Vi ska vara glada att det fortfarande är ganska lågt, med tanke på att USD-kursen ökat kraftigt senaste året.
 
Trådskapare
buteljen

buteljen

Medlem
Jag var på provning tillsammans med Divine igår kväll, och de berättade att de fått väldigt stor tilldelning det året, och kunde därför sänka priset. Vi ska vara glada att det fortfarande är ganska lågt, med tanke på att USD-kursen ökat kraftigt senaste året.
Ja jag tycker priset är väldigt rimligt för den kvaliteten. Har du provat Grenachen som @LeChat nämnde?
 

flambadou

Medlem
Den kostade 1399 även 2017. Vet inte varför den gick ner 300 spänn 2018.
Säkert därför jag köpte 2018, ansåg den vara ett kap :)

Jag var på provning tillsammans med Divine igår kväll, och de berättade att de fått väldigt stor tilldelning det året, och kunde därför sänka priset. Vi ska vara glada att det fortfarande är ganska lågt, med tanke på att USD-kursen ökat kraftigt senaste året.
Ser ju ut att ligga på ~$160 USD på vissa ställen, i såna fall verkligen okej pris på bolis.
 

Flaskhals

Medlem
Jag fick en stackars köplats till Krug CdM 2004.

Vet inte hur hoppfull jag ska vara - Någon som vet hur vanligt det är köplatserna leder till att man får köpa?
 
Toppen