Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 15 mars 2018

MartinE

Medlem
Vill inte på något vis förstöra era konspirationsteorier, men det här handlar bara om bra uppkoppling, snabba fingrar och tur! :p

Själv fick jag en Flor de Pingus.
 

jrick

Medlem
Vill inte på något vis förstöra era konspirationsteorier, men det här handlar bara om bra uppkoppling, snabba fingrar och tur! :p

Själv fick jag en Flor de Pingus.
Fast inte om det är Systembolagets sida som står och tuggar när man klickat.
 

Keen

slan
Fast inte om det är Systembolagets sida som står och tuggar när man klickat.


Precis. Jag bor i stockholm, har mer än bra uppkoppling med låg latency, och hemsidan reagerade ändå med att bokningsknappen stod och snurrade i ett par sekunder och sen var allt slut.
 

MartinE

Medlem
Fast inte om det är Systembolagets sida som står och tuggar när man klickat.
Precis. Jag bor i stockholm, har mer än bra uppkoppling med låg latency, och hemsidan reagerade ändå med att bokningsknappen stod och snurrade i ett par sekunder och sen var allt slut.
OK, jag lägger till "kapacitetsbrist på SB:s server"! :)

Ja ja, men den fanns ju kvar i säkert två minuter... -Kunde ju vilken amatör som helst klicka hem :)
Försökte absolut inte skryta. Jag är precis lika långsam som ni andra! :)
 

jrick

Medlem
De som fick varsin låda av Accomasso från Caviste i höstas sitter nog och myser lite extra nu. 1450 kr flr tre olika årgångar Barolo Riserva måste varit ett av årtiondets bästa köp.
Inte för att vara besserwisser men bara två årgångar varav två flaskor av den jfrt med 2010 underlägsna 2009. Men självklart hade jag också nappat om jag hade fått tillgång till att köpa den lådan. Skulle vara intressant att veta hur många Cavistelådor man behövde ha köpt för att få den ynnesten (Accomasso var en CavX-låda som bara riktas till de trognaste kunderna).
 

Segol

Medlem
Jag brukar lyckas, men var visst svårt idag.

Samtidigt som Lidby skryter på Instagram om att de släpper ett par ströflaskor till webblotteriet.

Hade också snurrboll på Accomasso ett par sekunder och sen var det slut. Släppet påminde mig om hur det varit för bla Raveneau tidigare och kommentaren från @Keen ovan stämmer lika bra på det här släppet som det gjorde då.
En annan importör men i övrigt snarlikt.
 

Håkan

Medlem
Jag har resignerat och insett att jag helt enkelt inte har en möjlighet med de här 12 fl släppen, måste ha ett degenererat nervsystem som gör att det tar för lång tid från hjärnan till fingret. Måste vara minst 24 flaskor för att jag ens skall bemöda mig att försöka. Tror att jag fixat en gång att få hem en av 18 flaskor.
 

Skrutt

Medlem
Jag har resignerat och insett att jag helt enkelt inte har en möjlighet med de här 12 fl släppen, måste ha ett degenererat nervsystem som gör att det tar för lång tid från hjärnan till fingret. Måste vara minst 24 flaskor för att jag ens skall bemöda mig att försöka. Tror att jag fixat en gång att få hem en av 18 flaskor.
Jag har inget perfekt facit själv men när du nämner nervsystemet så undrar jag om du har fel taktik. Det är inte fråga om att kolla när knappen blir grön utan att tokklicka när klockan närmar sig 10. Jag brukar inte ens titta på bokningsknappen. Erinra dig att i ett hundrameterslopp räknas det som tjuvstart om man lämnar startblocken mindre än 10 hundradels sekunder efter att startskottet ljudit. Ingen människa kan reagera så snabbt, resonerar man, och därför måste starten bedömas vara en chansning. På samma sätt kommer de som tokklickar på w-lansering alltid att ha en möjlighet att komma före de som inte gör det, dvs inom en tiondels sekund. Och då känns det i alla fall för mig ganska uppenbart vad som blir följden när lanseringen är extra populär.

Om du och fler följer detta råd minskar mina egna chanser men se det som ett tack till forumet och däribland dig själv för alla läsvärda poster.
 

john b

Medlem
Jag har inget perfekt facit själv men när du nämner nervsystemet så undrar jag om du har fel taktik. Det är inte fråga om att kolla när knappen blir grön utan att tokklicka när klockan närmar sig 10. Jag brukar inte ens titta på bokningsknappen. Erinra dig att i ett hundrameterslopp räknas det som tjuvstart om man lämnar startblocken mindre än 10 hundradels sekunder efter att startskottet ljudit. Ingen människa kan reagera så snabbt, resonerar man, och därför måste starten bedömas vara en chansning. På samma sätt kommer de som tokklickar på w-lansering alltid att ha en möjlighet att komma före de som inte gör det, dvs inom en tiondels sekund. Och då känns det i alla fall för mig ganska uppenbart vad som blir följden när lanseringen är extra populär.

Om du och fler följer detta råd minskar mina egna chanser men se det som ett tack till forumet och däribland dig själv för alla läsvärda poster.

tumblr_naznka88P61tet0oxo1_500.gif


Har själv monterat detta, fast inte på skruvdragare utan borrhammaren. Sedan silvertejp på strömbrytaren från 9:57 och framåt.
 

rs14

Medlem
Inte för att vara besserwisser men bara två årgångar varav två flaskor av den jfrt med 2010 underlägsna 2009. Men självklart hade jag också nappat om jag hade fått tillgång till att köpa den lådan. Skulle vara intressant att veta hur många Cavistelådor man behövde ha köpt för att få den ynnesten (Accomasso var en CavX-låda som bara riktas till de trognaste kunderna).

Det är korrekt. Två årgångar var det, men måste ändå ses som ett bra köp. Jag har också ställt mig den frågan, vi får handla mer helt enkelt :) Skulle också vara intressant att veta hur många såna här lådor man hade, med tanke på websläppet igår (ynka 12 flaskor) så var det nog inte alltför många lådor.
 

Silex

Medlem
Det är ju bara att inse att om det sitter hundratals människor och tokklickar för 12 flaskor så kommer det mest vara tur om man lyckas och de flesta får inget. Det går naturligtvis att förbättra sin vinstchans genom snabb uppkoppling, bra klickstrategi etc, men det krävs ändå mycket tur. Kanske vore lika bra att lotta ut flaskorna till intresserade, så skulle det bespara folk massa (arbets)tid.
 
Toppen