Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 16 november 2017

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Varför kan de inte släppa nouveau tidigare på webben och sedan får man inte hämta ut det förrän på torsdagen? Om det nu är så att man absolut måste dricka den på rätt dag

Det var en grym idé! Undra om Systembolaget skulle orka genomföra det bara.. hur skulle man kunna sälja in den idén till dem? Och ska det i så fall finnas några fler begränsningar? För visst finns det fler dagar, exempelvis vinets dag och champagnedagen.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Det var en grym idé! Undra om Systembolaget skulle orka genomföra det bara.. hur skulle man kunna sälja in den idén till dem? Och ska det i så fall finnas några fler begränsningar? För visst finns det fler dagar, exempelvis vinets dag och champagnedagen.
Men, dom släpper ju Beaujolais Noveau i butik den 3e torsdagen i November, precis på den dagen man får börja dricka den. Har svårt att se vad som behöver förändras, alternativt är problemet här? :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Men, dom släpper ju Beaujolais Noveau i butik den 3e torsdagen i November, precis på den dagen man får börja dricka den. Har svårt att se vad som behöver förändras, alternativt är problemet här? :)

Jag tolkade det som @MHilv skrev, som att hen tyckte det var jobbigt att lanseringen var, även om det är på korrekt datum, för kort varsel för hen att både hinna köpa vinet och dricka det på samma dag. Jag ser personligen inte några problem med att gå till butiken och köpa vinet på bojo-dagen för att senare under kvällen korka upp samma flaska som jag köpt.

Min kommentar var mer en uppmuntran till diskussion, kring huruvida det egentligen är nödvändigt eller inte att göra en sorts förlansering på bojo-vin eller inte?
 

Skaggs

Medlem
Jag håller med @MHilv om man vill dricka t.ex. Foillards Beaujolais Noveau som inte finns i så många butiker så behöver man ju beställa den på bojo-släppet och sen hämta ut den några dagar senare. Hade den "släppts" för beställning tidigare hade den ju kunnat finnas på plats den "rätta" dagen för uthämtning.

Däremot om det kvittar vilken vilken Beaujolais Noveau man vill ha så är det bara att kila in på vilket SB som helst på den "rätta" dagen.
 
Jag tolkade det som @MHilv skrev, som att hen tyckte det var jobbigt att lanseringen var, även om det är på korrekt datum, för kort varsel för hen att både hinna köpa vinet och dricka det på samma dag. Jag ser personligen inte några problem med att gå till butiken och köpa vinet på bojo-dagen för att senare under kvällen korka upp samma flaska som jag köpt.

Min kommentar var mer en uppmuntran till diskussion, kring huruvida det egentligen är nödvändigt eller inte att göra en sorts förlansering på bojo-vin eller inte?
Jag tolkar det så att om man inte bor på en ort eller har ett bolag i närheten med den bojo man vill ha i sortimentet hade det varit trevligt att kunna beställa dit för att hämta när det är rätt dag.
 

MHilv

Medlem
Precis så som många ovan säger. Foillards fanns ej på mitt lokala bolag i kungsbacka så jag beställde på webben. Nu skiter jag själv i om jag inte får dricka den på rätt dag men det kan ju finnas någon annan som tycker att det är oerhört jobbigt. :)
 
Toppen