Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 19 april 2012

Systembolagets webblansering av små partier 19 april 2012.

Det har varit lite problem med hur SB släpper information kring dessa lanseringar och ett antal var redan listade att de skulle släppas den 2 april.

Vi fick detta svar från SB tillsammans med listan över webblanseringen:
Tyvärr kan jag inte ge något besked om hur denna information kommer att förmedlas. Det pågår en diskussion nu och jag hoppas kunna ge besked inom kort.

Webblansering 19 april 2012
 

Tristanqx

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Riktigt trevligt släpp, Det är mycket man vill ha, skall bli spännande och se om man lyckas knappa hem något.
Är själv mest sugen på Rhone och ch du pape.
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

tack för info. Ja, Rhone och C9dP. Det var ju lite mer på lagret än de halvlådorna vita som webbsläpptes förra månaden (då min chef kom in precis 0959, så jag missade dem 1002) Undrar vad det blir för kvotering dock...
 

v_skogh

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Undra vilken strategi man ska ha?
Ska man satsa på att beställa det man vill ha eller det man rimligen kan få tilldelat? Är det först till kvar som gäller eller hur fungerar tilldelningen. Är man bara tillräckligt snabb på knappen kanske man kan plocka 6 st?
Vad tror ni?
 

kayaker

Cyklist
SV: Webblansering 19 april 2012

Antalet man kan boka per vin lär variera mellan 1 och, på sin höjd, 6. Mer troligt är nog 1-3 flaskor beroende på tillgång.
 

kayaker

Cyklist
SV: Webblansering 19 april 2012

Den maximala tilldelningen ser du när de lägger upp bokningssidan, senast på torsdag morgon.
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

kayaker skrev:
Den maximala tilldelningen ser du när de lägger upp bokningssidan, senast på torsdag morgon.

(Tre dagar innan enligt systembolaget själva)
 

Dovberg

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Anders Landström skrev:
Kvoteringen är upplagd nu. Max 2 flaskor av något vin. De har väl lärt sig från misstaget när de satta 6 flaskor på Armand Rousseau Chambertin


Ja dem måste ha fått hjärnsläpp. Flaskorna försvann innan man ens hann reagera. Nu fick jag tag i en magnum Les Bessards iaf och det känns helt underbart! Jag älskar norra rhone så detta var bara en "must have". Försökte få tag i en La Landonne också, men hann inte.
Var det någon annan som fick tag på något som de ville ha?
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Ja, det var surt. Jag höll en utbildning och försökte boka samtidigt. Varken utbildning eller beställning gick speciellt bra. Framför allt är jag sur på att jag inte beställde magnumflaskan av Bessard, som ju faktiskt var kvar i en hel minut. Jag missade alla Delas tyvärr. Beställde italienaren bara för att få något.
 

Dovberg

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

v_skogh, hur lyckades du med att få sex flaskor bessard. Kvoten var väl 2 flaskor?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Webblansering 19 april 2012

kayaker skrev:
Bulliga vanor och bulvaner, förmodar jag?

Det får mig att inse att de där 36 flaskorna Rousseau Chambertin då kanske inte ens fördelades på 6 personer när kvoten sattes till 6 flaskor per person (och knappen inte ens blinkade till grönt på min dator innan det plötsligt stod "0 kvar"). Om det visar sig att någon identifierbar person har köpt flera gånger kvoten på det vinet, är det nog dags att lägga ett bidrag i potten för att kunna kalla in ett benknäckargäng. :mad:
 

Silenos

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

vintomas skrev:
Det får mig att inse att de där 36 flaskorna Rousseau Chambertin då kanske inte ens fördelades på 6 personer när kvoten sattes till 6 flaskor per person (och knappen inte ens blinkade till grönt på min dator innan det plötsligt stod "0 kvar"). Om det visar sig att någon identifierbar person har köpt flera gånger kvoten på det vinet, är det nog dags att lägga ett bidrag i potten för att kunna kalla in ett benknäckargäng. :mad:
Jo, men att det används bulvaner i det nya systemet, på samma sätt som i det gamla, är ju knappast förvånande. Nu har man (jag) ju åtminstonde chansen att roffa åt sig nåt. Så nej, potten får inget bidrag ifrån mig. Om det däremot är så att det plötsligt dyker upp 36 fl. Chambertin 2009 till försäljning, då är jag definitivt med och skramlar.
 

kayaker

Cyklist
SV: Webblansering 19 april 2012

Silenos skrev:
Om det däremot är så att det plötsligt dyker upp 36 fl. Chambertin 2009 till försäljning, då är jag definitivt med och skramlar.
Jag är nog mer sugen på 2010:an.
 
Toppen