Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 19 april 2012

Silenos

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

kayaker skrev:
Jag är nog mer sugen på 2010:an.
Haha, vad fel det kan bli. Jag menade att jag är med och skramlar till benknäckargänget, inte till inköp av flaskor. Kanaljer med arbitragevinster i sikte gives icke någon pardon! Förövrigt tror även jag mer på 2010:eek:rna, men några 09:eek:r hade helt klart funkat det med.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Webblansering 19 april 2012

kayaker skrev:
Jag är nog mer sugen på 2010:an.

Tja, det är säkert mer rationellt att fokusera på kommande bra årgångar än att vara irriterad över de man missade. Om de sköter kvoteringen bättre kan man åtminstone få se den där "boka"-knappen blinka grönt i en sekund innan man får reda på att man var för sen. :(
 

Old Sparky

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Självklart används obalansen som monopolet ger upphov till för mer eller mindre kortsiktiga vinster. Ett sätt att finanisera sitt intresse tror jag säkert många tänker. Kolla bara på DRC, hur många tror ni dricker sina flaskor?

Det mesta som säljs på systembolagets auktioner har säkert redan sålts i butik en gång tidigare.

(Att Armand Rousseau hade en kvot på 6 flaskor är ju dock fortfarande obegripligt.)
 

Karl

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Hej. Jag fick 2st Hermitage Les Bessards och 2st Domaine Saint Préfert
Collection Charles Giraud, 2010. Nu fick jag mail från systembolaget och det verkar som om Les Bessards har gått iväg till mig, men inte de andra. Jag ringde och frågade hur det fungerar. Som svar sa han jag pratade med att det inte är säkert att jag får de flaskor som jag fått bokade. Hur fungerar det här egentligen är det någon som vet? Det verkar ju sjukt att man inte kan förlita sig på att ha fått de flaskor man bokat. De är ju bokade av ett visst antal flaskor systembolaget köpt in.
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 19 april 2012

Karl skrev:
Hej. Jag fick 2st Hermitage Les Bessards och 2st Domaine Saint Préfert
Collection Charles Giraud, 2010. Nu fick jag mail från systembolaget och det verkar som om Les Bessards har gått iväg till mig, men inte de andra. Jag ringde och frågade hur det fungerar. Som svar sa han jag pratade med att det inte är säkert att jag får de flaskor som jag fått bokade. Hur fungerar det här egentligen är det någon som vet? Det verkar ju sjukt att man inte kan förlita sig på att ha fått de flaskor man bokat. De är ju bokade av ett visst antal flaskor systembolaget köpt in.
Tråkigt om du inte fick dina flaskor. SBs bokningssysten har varit lite skakigt verkar det som.
En av de saker du bör kolla är om du fick en bokning eller om det var så att du fick en köplats. Du kan se det på "dina sidor"
 

kayaker

Cyklist
SV: Webblansering 19 april 2012

Mina ligger kvar som en bokning så jag tror inte det är någon fara...


...än...
 

Karl

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Killen jag pratade med från systembolaget ringde upp mig igen. Jag kommer att få alla flaskorna. Det har visst blivit fel med flera bokningar av just denna vara.
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Och min Saint Préfert tappade systembolaget bort. Så jag fick inget. Fan vad grinig jag blev.
 

KimHartman

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

perpro skrev:
Och min Saint Préfert tappade systembolaget bort. Så jag fick inget. Fan vad grinig jag blev.

Trist, fick du någon förklaring till deras schabbel?

Vill du verkligen ha tag på Charles Giraud finns den att beställa från annat håll, tex från Millesimes. De tar dock ca dubbla priset.. :-\ Annars kan du ju testa Auguste Favier 2010, finns via systembolaget.
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

De skall återkomma på måndag, då de har kontaktat den webblanseringsansvariga. Det är inte hela världen om jag blir utan, men jag vill gärna ha förklarning till vad som har hänt och hur de ser till att det inte händer igen. Min kontakt på systemet har varit bra och har tagit det på allvar....
 

kayaker

Cyklist
SV: Webblansering 19 april 2012

perpro skrev:
De skall återkomma på måndag, då de har kontaktat den webblanseringsansvariga. Det är inte hela världen om jag blir utan, men jag vill gärna ha förklarning till vad som har hänt och hur de ser till att det inte händer igen. Min kontakt på systemet har varit bra och har tagit det på allvar....
Det kan vara värt att kontakta Bristly också. Vem vet, Isabel kanske kan vaska fram några flaskor extra till Sverige om SB sjabblat?
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Jag var på dem idag, och jag måste säga att min kontakt på systemet har gjort det hedersamt. Det verkar som att sex flaskor (tre kunder) har försvunnit, men det fanns tydligen några spår. Så de har lovat att lösa det denna veckan, alternativt erbjuda mig kompensation. (Jag hade hoppats att detta gått snabbare så kunde jag begärt en Romanée Conti...)
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 19 april 2012

Jag får en flaska av mina två beställda på måndag. Det är inte hela världen, men då det är monopol känns det extra viktigt att det inte försvinner en massa flaskor som plockas av personalen eller säljs till deras kompisar...
 
Toppen