Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 19 november 2020

MacX

Medlem
De måste skoja med priserna på Aldo Conterno. 549 för Barbera och tusen spänn för enklaste Bussian!?

Köpte precis Aldo Conterno Barbera d'Alba Conca Tre Pile 2017 från Xtrawine för € 22.52. SB tar SEK 549,00 för den, obegripligt!
Har köpt en hel del vin från Xtrawine och är väldigt nöjd, bra skick på flaskorna och jättebra packat och supersnabb leverans, det brukar ta ca. 4 dagar för leverans med UPS.
Bara ett tips!!
 

Håkan

Medlem
Någon som har erfarenhet av Giacondorna?
Drack förra årgången av Pinoten och den var rätt trist faktiskt, kändes som om de var skiträdda att den skulle bli för hög i akoholen och för söt, så den blev ingenting. Däremot hade jag ett gäng 2004 Warner Shiraz som alla var fantastiska, så jag skulle gå på Shirazen och strunta i Pinoten, Chardonnayen är den de numera är mest kända för och verkar kunna ta mest betalt för och den har jag lyckats undgå att prova.
 

The Wall

Medlem
Drack förra årgången av Pinoten och den var rätt trist faktiskt, kändes som om de var skiträdda att den skulle bli för hög i akoholen och för söt, så den blev ingenting. Däremot hade jag ett gäng 2004 Warner Shiraz som alla var fantastiska, så jag skulle gå på Shirazen och strunta i Pinoten, Chardonnayen är den de numera är mest kända för och verkar kunna ta mest betalt för och den har jag lyckats undgå att prova.
Håller helt och hållet med, även om det var ett tag sedan (slutet av januari 2013) som vi drack Giaconda Warner Shiraz hemma; vill minnas att den kom etta före Columella (2009) och Château d'Ampuis (2006) dag ett, dalade till andra plats dag två (d'Ampuis övertog ledartröjan) och sjönk till tredje plats dag tre.
 

Trydebull

Medlem
Pga FW-effekten blev det nu fyra Morstein till familjen. Nu skall jag kolla vad det är jag köpt :D

Om du kommer fram till att FW-effekten bara är trams så kan jag förbarma mig över några av dem!

(Det är alltså din man man ska använda som bulvan!)

Hälsningar ”Det var bättre förr när man köade utanför Hansa efter DRC för hela månadspengen”
 
Jag hade siktet inställt på ett av de godare vinerna jag har provat: Vasse Felix Tom Cullity. Gick in 10.30 och då var såklart GG-vinerna från Rheinessen slut, liksom Aldo Conterno-barolorna. Däremot kunde jag i lugn och ro klicka hem mina Tom Cullity och pga av FW-effekten följde det med en Giaconda Shiraz också.
 

Mexikanaren

Medlem
Vad tror folks om Margherita Otto's Barolo? Deras andra årgång totalt av barolos så en riktigt ny odlare med en amerikanare (?) bakom ratten
 

Håkan

Medlem
Vad tror folks om Margherita Otto's Barolo? Deras andra årgång totalt av barolos så en riktigt ny odlare med en amerikanare (?) bakom ratten
Känns som han kör samma stil som Maria Theresa Mascarello. Håller sig dessutom på rätt sida om 15%. Men rätt mycket pengar men lever väl på ryktet att jobba hos ovan nämnda. Och rätt lite pengar om man jämför med hennes priser.
 

Mexikanaren

Medlem
Känns som han kör samma stil som Maria Theresa Mascarello. Håller sig dessutom på rätt sida om 15%. Men rätt mycket pengar men lever väl på ryktet att jobba hos ovan nämnda. Och rätt lite pengar om man jämför med hennes priser.

Det jag personligen känner mig lite skraj inför är hur väl den åldras och utvecklas i källaren. Man blir lite som en försökskanin istället för att betala exakt samma pengar för t.ex Cavallottos barolo
 
Toppen