Webblansering 20 februari 2020

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 20 februari 2020.

1. Skrutt

Skrutt Medlem

Beklagar. Kanske var det det relativt sett låga priset som gjorde att man höll fast vid bokningarna. Jag såg även att det stod ”Fullbokad” efter ett tag och då var det la 180 fl. i kön om 360 släpptes. Kanske någon blir kvar i butik.

Anders Landström gillar detta.
  2. Uncle_Bob

Uncle_Bob Medlem

Är ju ett mål som går att angripa på minst två sätt, där det ena inte behöver innebära sänkt inköpstakt :)

LarsW gillar detta.
  3. LarsW

LarsW Medlem

Helt rätt. Jobbar kontinuerligt på att ge plats åt nya flaskor.

Men förra året gick det in 2,6 flaskor i källaren för varje som dracks ur... blir svårt att öka takten på konsumerandet för att matcha detta. :oops:

4. Uncle_Bob

Uncle_Bob Medlem

Känner igen känslan, spontant var mitt 2019 lite för mycket både in och ut.

5. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Skulle tippa att 2019 så var faktor in/ut 10:1 för min källare. Allt för mycket jobb och resande har gjort att det nästan inte är några provningar och att konsumtion till större delen skett på restaurang. Så nu är det akut platsbrist och mer eller mindre krav på antingen totalt köpstopp eller avyttring.

Uncle_Bob och matage gillar detta.
  6. matage

matage The drinker formerly known as Padawan

Kan absolut relatera till den delen... När jag summerade 2018 insåg jag "mesta vinet" för mig sannolikt var Henriot Rosé och Canard-Duchene Charles VII som BA serverade i sin lounge.. Lite tragiskt...
    (ok då - en del LP Gran Sieclee också under det året - nåt ska man ha för alla jäkla timmar på resande fot ;) )

zippan och Uncle_Bob gillar detta.
  7. Uncle_Bob

Uncle_Bob Medlem

Köpte 1,4 flaskor för varje som åkte ut 2019 och gjorde mig otjänsten att skruva upp fler ställ i källaren...

Anders Landström gillar detta.
  8. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Alla rätt utan det där med Jimmy. De senaste åren har kostnaderna hanterats av admin och Jimmy är ej längre ägare (vi medlemmar äger numera forumet). Dock lever hans skapelse i välmående frihet. :)

9. Omar Khayyam

Omar Khayyam Medlem

vad tror du om att lägga upp ett konto för admin kostnader med frivilliga bidrag á la cellartracker? skulle ju förutsätta att det redovisades på något sätt, men borde inte vara omöjligt att göra. även små bäckar...

Mattias Schyberg gillar detta.
  10. Mattias Schyberg

Det kommer garanterat inom kort. Vi har ännu inte tagit tag i saken av ren lathet. Vi behöver få till en bra transparent metod där ingen kosing ens kan misstänkas hamna i fel fickor. :)

Fredrik L, Daniel B, Uncle_Bob och 5 andra gillar detta.
  11. petterkalle

petterkalle I rescued some wine. It was trapped in a bottle.

...eller på en DBYOB:p Tycker @Omar Khayyam kom med en utmärkt idé!

Omar Khayyam och Mattias Schyberg gillar detta.
  12. Uncle_Bob

Uncle_Bob Medlem

Lär väl var en försvinnande minoritet bland forummedlemmarna som skulle ha något bekymmer med att eventuellt överskott ifrån mikrodonationer avsedda för driftskostnader gick till adm/mods champagnefond eller?

13. Mattias Schyberg

Det är säkert sant, men det är ingen som bidrar på forumet som behöver ha betalt så som det fungerar. Den filosofi och kultur som alltid varit gällande är vårt oberoende och att forumet drivs ideellt av eldsjälar.

Det är många ”vanliga” medlemmar som bidrar minst lika mycket som admingänget dessutom. :)

chambertin, Fredrik L, Uncle_Bob och 8 andra gillar detta.

Dela sidan