Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 20 februari 2020

Skrutt

Medlem
Tyvärr inte :(
Nu blir det larm varje torsdag och fredag kl 9.55 oavsett.
Beklagar. Kanske var det det relativt sett låga priset som gjorde att man höll fast vid bokningarna. Jag såg även att det stod ”Fullbokad” efter ett tag och då var det la 180 fl. i kön om 360 släpptes. Kanske någon blir kvar i butik.
 

Uncle_Bob

Medlem
Hoppsan! Lyckades visst missa detta släpp.
Ser ju nu att några Tondonia hade vart trevligt. :oops:

Aja, säkert en mening med det också.
Planen för 2020 var ju att källaren inte skulle växa i antal detta år.
Hittills ligger saldot på -3 flaskor.
Baby-steps! :D

Är ju ett mål som går att angripa på minst två sätt, där det ena inte behöver innebära sänkt inköpstakt :)
 

LarsW

Medlem
Är ju ett mål som går att angripa på minst två sätt, där det ena inte behöver innebära sänkt inköpstakt :)
Helt rätt. Jobbar kontinuerligt på att ge plats åt nya flaskor.

Men förra året gick det in 2,6 flaskor i källaren för varje som dracks ur... blir svårt att öka takten på konsumerandet för att matcha detta. :oops:
 

Uncle_Bob

Medlem
Helt rätt. Jobbar kontinuerligt på att ge plats åt nya flaskor.

Men förra året gick det in 2,6 flaskor i källaren för varje som dracks ur... blir svårt att öka takten på konsumerandet för att matcha detta. :oops:
Känner igen känslan, spontant var mitt 2019 lite för mycket både in och ut.
 
Trådskapare
A
Känner igen känslan, spontant var mitt 2019 lite för mycket både in och ut.

Skulle tippa att 2019 så var faktor in/ut 10:1 för min källare. Allt för mycket jobb och resande har gjort att det nästan inte är några provningar och att konsumtion till större delen skett på restaurang. Så nu är det akut platsbrist och mer eller mindre krav på antingen totalt köpstopp eller avyttring.
 

matage

Medlem
Skulle tippa att 2019 så var faktor in/ut 10:1 för min källare. Allt för mycket jobb och resande har gjort att det nästan inte är några provningar och att konsumtion till större delen skett på restaurang. Så nu är det akut platsbrist och mer eller mindre krav på antingen totalt köpstopp eller avyttring.
Kan absolut relatera till den delen... När jag summerade 2018 insåg jag "mesta vinet" för mig sannolikt var Henriot Rosé och Canard-Duchene Charles VII som BA serverade i sin lounge.. Lite tragiskt...
(ok då - en del LP Gran Sieclee också under det året - nåt ska man ha för alla jäkla timmar på resande fot ;) )
 

Uncle_Bob

Medlem
Skulle tippa att 2019 så var faktor in/ut 10:1 för min källare. Allt för mycket jobb och resande har gjort att det nästan inte är några provningar och att konsumtion till större delen skett på restaurang. Så nu är det akut platsbrist och mer eller mindre krav på antingen totalt köpstopp eller avyttring.
Köpte 1,4 flaskor för varje som åkte ut 2019 och gjorde mig otjänsten att skruva upp fler ställ i källaren...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Då jag har lite bakgrund i forumet kan jag bara konfirmera. De av er som läser och skriver här gör det pga att ett antal frivilliga, ingen nämn och ingen glömd, spenderar sin fritid på att uppdatera och sköta forumet. Sedan står vår kära @Jimmy Forsman för kostnaden att drifta. Så, ju fler som bidrar, desto högre kvalitet. Och då jag också under en längre tid la upp nyheterna från SB på forumet, det tar en hel del tid och inget som kan garanteras vara 100% korrekt, om inte annat pga SBs något sporadiska sätt att skicka information.

Så TACK er som sköter forumet , ni gör det med bravur :)
Alla rätt utan det där med Jimmy. De senaste åren har kostnaderna hanterats av admin och Jimmy är ej längre ägare (vi medlemmar äger numera forumet). Dock lever hans skapelse i välmående frihet. :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
vad tror du om att lägga upp ett konto för admin kostnader med frivilliga bidrag á la cellartracker? skulle ju förutsätta att det redovisades på något sätt, men borde inte vara omöjligt att göra. även små bäckar...
Det kommer garanterat inom kort. Vi har ännu inte tagit tag i saken av ren lathet. Vi behöver få till en bra transparent metod där ingen kosing ens kan misstänkas hamna i fel fickor. :)
 

Uncle_Bob

Medlem
Det kommer garanterat inom kort. Vi har ännu inte tagit tag i saken av ren lathet. Vi behöver få till en bra transparent metod där ingen kosing ens kan misstänkas hamna i fel fickor. :)
Lär väl var en försvinnande minoritet bland forummedlemmarna som skulle ha något bekymmer med att eventuellt överskott ifrån mikrodonationer avsedda för driftskostnader gick till adm/mods champagnefond eller?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Lär väl var en försvinnande minoritet bland forummedlemmarna som skulle ha något bekymmer med att eventuellt överskott ifrån mikrodonationer avsedda för driftskostnader gick till adm/mods champagnefond eller?
Det är säkert sant, men det är ingen som bidrar på forumet som behöver ha betalt så som det fungerar. Den filosofi och kultur som alltid varit gällande är vårt oberoende och att forumet drivs ideellt av eldsjälar.

Det är många ”vanliga” medlemmar som bidrar minst lika mycket som admingänget dessutom. :)
 
Toppen