Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 21 januari 2021

Johan L

Medlem
[container]
NummerNamnÅrgångProducentTypLandUrsprungInköpt antalPris
93180Champagne Henriot Champagne Henriot Cuvée Hemera2006Champagne HenriotMOUSSERANDEFrankrikeChampagne841490
92683Pietramarina Benanti Viticoltori Srl2016Benanti Viticoltori SrlVITT VINItalienSicilien24599
92589Barbaresco Rabajà2016Azienda Agricola FalletoRÖTT VINItalienPiemonte242149
92157Andremily EABA 2017Andremily WinesRÖTT VINUSAKalifornien1201099
93029Moorooroo Shiraz2017Schild Estate WinesRÖTT VINAustralienSouth Australia42995
92563Dominus Estate 2016Dominus EstateRÖTT VINUSAKalifornien1202600
92491Barbaresco Asili2017Azienda Agricola FalletoRÖTT VINItalienPiemonte481949
92826Barolo Falletto2016Azienda Agricola FalletoRÖTT VINItalienPiemonte242569
92844Barolo 2016Azienda Agricola FalletoRÖTT VINItalienPiemonte361999
92848Barolo Falletto Vigna Le Roche Riserva2014Azienda Agricola FalletoRÖTT VINItalienPiemonte244899
93138Palladius 1,5L2018The Sadie FamilyVITT VINSydafrikaWestern Cape61449
93137Columella 1,5L2018The Sadie FamilyRÖTT VINSydafrikaWestern Cape81795
93137Columella 3L2018The Sadie FamilyRÖTT VINSydafrikaWestern Cape23699
[/container]
 

flambadou

Medlem
Don Peppino här med (hittills bekräftat 25% av släppet till finewines?!) – reflexer som en hockeymålis! Blev även den andra sicilienaren, samt Andremilys Rhôneblend EABA, skoj!
 

Magikern

Medlem
Missade Don Peppino. :(
En toppårgång som kräver långlagring oavsett eller?
Ett vin man saknar i källaren onekligen men ibland kanske inte hypen är motiverad (har hört smakupplevelser som prestigebarolo korsat med grand cru Bourgogne)
 

Keen

slan
Missade Don Peppino. :(
En toppårgång som kräver långlagring oavsett eller?
Ett vin man saknar i källaren onekligen men ibland kanske inte hypen är motiverad (har hört smakupplevelser som prestigebarolo korsat med grand cru Bourgogne)

Har ett par ’14 i källaren som jag inte fingrat på ännu, men är sugen på att testa!
 

BallyJ

Medlem
Glömde bort det här släppet helt och fick ställa mig på köplats till Dominus på fredag eftermiddag. Jag fick ändå mina två flaskor bekräftade idag och funderar över hur många som faktiskt går in och klickar men sen inte fullföljer köp? Jag tycker att det är lite störande faktiskt.
 

Daniel A

Administratör
Glömde bort det här släppet helt och fick ställa mig på köplats till Dominus på fredag eftermiddag. Jag fick ändå mina två flaskor bekräftade idag och funderar över hur många som faktiskt går in och klickar men sen inte fullföljer köp? Jag tycker att det är lite störande faktiskt.
För flaskor som inte ryker på 0,1 sekunder tycker jag mig ha noterat ett beteende där folk klickar i allt möjligt för att se vad de får, och sedan sortera bort flaskor av olika anledningar.
 

buteljen

Medlem
Glömde bort det här släppet helt och fick ställa mig på köplats till Dominus på fredag eftermiddag. Jag fick ändå mina två flaskor bekräftade idag och funderar över hur många som faktiskt går in och klickar men sen inte fullföljer köp? Jag tycker att det är lite störande faktiskt.
Så tror jag rätt många verkar göra. Har sett flera kommentarer här på forumet där det framgår att man klickat hem något där det bara finns få flaskor utan att ha bestämt sig för om man vill ha flaskan eller ej.
 

BallyJ

Medlem
Så tror jag rätt många verkar göra. Har sett flera kommentarer här på forumet där det framgår att man klickat hem något där det bara finns få flaskor utan att ha bestämt sig för om man vill ha flaskan eller ej.
Det har jag också sett, men är så konstigt att folk inte vet vad de ska köpa eller så tycker de det är lite spännande och borde spela dataspel istället. Det sjukaste var ändå förra året när jag hamnade på köplats på Auguste Clape Cornas som tog slut direkt, den släpptes 16/1 och kunde hämta ut den 8/4. Det är näst intill respektlöst av folk att göra så, jag har mycket hellre flaskorna i vinfacket än att de ska skickas runt i nästan 3 månader för att folk klickar utan att ha en plan. Eller så vet de inte hur mycket de har i plånboken och borde titta efter innan de klickar.
 

Skrutt

Medlem
Glömde bort det här släppet helt och fick ställa mig på köplats till Dominus på fredag eftermiddag. Jag fick ändå mina två flaskor bekräftade idag och funderar över hur många som faktiskt går in och klickar men sen inte fullföljer köp? Jag tycker att det är lite störande faktiskt.
Fick en köplatsad d’Angerville (Champans) från 10 dec först nekad och sedan beviljad en hel månad senare. Jag inbillar mig att det var @Håkan s deklaration att sluta köpa vinet som fick andra att dra öronen åt sig. Men jag ska erkänna att jag ibland tränat klickfingret utan att bekräfta också. Men det är värre att bekräfta utan att hämta ut flaskan
 

Håkan

Medlem
Fick en köplatsad d’Angerville (Champans) från 10 dec först nekad och sedan beviljad en hel månad senare. Jag inbillar mig att det var @Håkan s deklaration att sluta köpa vinet som fick andra att dra öronen åt sig. Men jag ska erkänna att jag ibland tränat klickfingret utan att bekräfta också. Men det är värre att bekräfta utan att hämta ut flaskan
För mig dröjde det tre månader innan det kom SMS om 2015 Champans och att min köplats blivit uppgraderad. Trodde det först var ett skämt, men sen dök flaskorna upp. Nej det blev ingen 2018, har lite mycket slagsida mot Bourgogne i källaren.
 

Mexikanaren

Medlem
Så tror jag rätt många verkar göra. Har sett flera kommentarer här på forumet där det framgår att man klickat hem något där det bara finns få flaskor utan att ha bestämt sig för om man vill ha flaskan eller ej.
Jag är en av dem som gör detta. Dock aldrig av någon anledning som att det bara finns få flaskor av X.

Jag bokar en flaska på lanseringen om jag av någon anledning känner att jag inte är helt 100% på om jag vill ha flaskan eller inte.
Däremot bekräftas aldrig något som jag faktiskt inte vill ha, sånt där skit är bara dumheter och jag hoppas inte att sådant är för vanligt.
 
Last edited:

buteljen

Medlem
Det har jag också sett, men är så konstigt att folk inte vet vad de ska köpa eller så tycker de det är lite spännande och borde spela dataspel istället. Det sjukaste var ändå förra året när jag hamnade på köplats på Auguste Clape Cornas som tog slut direkt, den släpptes 16/1 och kunde hämta ut den 8/4. Det är näst intill respektlöst av folk att göra så, jag har mycket hellre flaskorna i vinfacket än att de ska skickas runt i nästan 3 månader för att folk klickar utan att ha en plan. Eller så vet de inte hur mycket de har i plånboken och borde titta efter innan de klickar.
Det borde dras handpenning via swish som inte betalas tillbaka om man väljer att inte fullfölja! Då jäklar blev det nog ändring på det hela :p
 

Jos

Medlem
Fick en köplatsad d’Angerville (Champans) från 10 dec först nekad och sedan beviljad en hel månad senare. Jag inbillar mig att det var @Håkan s deklaration att sluta köpa vinet som fick andra att dra öronen åt sig. Men jag ska erkänna att jag ibland tränat klickfingret utan att bekräfta också. Men det är värre att bekräfta utan att hämta ut flaskan
Moestue har Champans kvar att sälja, köpte själv några Clos des Ducs via privatimport nu för samma pris som lanseringen.
 

buteljen

Medlem
Fick nyss ett telefonsamtal från Systembolaget i Sjöbo. Har tydligen betalt 119 kr styck för mina EABA istället för 1099 :D. Det var min man som hämtade ut och jag vet att han inte hittade kvittot när jag frågade någon dag efter att han hämtat ut flaskorna. Jag har sett att det funnits två flaskor på saldot i Sjöbo, men det händer ju att de missar att pricka av direkt. Det hade naturligtvis ring en massa folk och velat ha de flaskorna så det var väl så det upptäcktes. Snäll som jag är så går jag naturligtvis tillbaka och betalar det jag skall. Skulle få en korkskruv som kompensation :D
 
Toppen